Ga naar inhoud

USB 3.0 werkt niet meer na update Windows 8.1?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een interne USB 3.0 cardreader/hub geïnstalleerd. Deze heeft een maand prima gewerkt. Na de laatste update van Windows 8.1 had de pc aanvankelijk moeite om het usb apparaat te herkennen. Bij het afsluiten van de computer gaat er momenteel iets goed fout. De pc schakelt niet helemaal uit. Daarna wil de computer niet meer opnieuw opstarten. Pas als ik de stekker er uit haal en weer terugplaats wil de computer weer opstarten. Verwijder ik de stekker (van de usb 3.0) van het moederboard zijn alle problemen verdwenen. (maar dan kan ik de cardreader dus niet meer gebruiken.
Link naar reactie
Het is mij duidelijk dat de huidige driver, die dus de hardware(=moederbordingang) met het besturingssysteem (W8.1) verbindt, niet voldoet aan de eisen die 8.1 er aan stelt. Je zou kunnen kijken op de site van de fabrikant van de cardreader/hub of een driver update beschikbaar is. Staat gewoonlijk bij 'support'. Omdat het malfunctioneren zo recent is, kan het zijn dat je even moet wachten. Kijk daarom ook op eventuele support fora van die fabrikant. Ook kun je " driver problems in recent Windows 8.1" o.i.d. in Google of Bing intypen en kijken of op onafhankelijke techneutenfora het probleem wordt besproken en mogelijk zich al oplossingen aankondigen. FWIW, je kunt niet vertrouwen/wachten op een driver update via de device manager (apparatenbeheer) in Windows zelf. Mijn ervaring is dat Microsoft die hoogst zelden bijwerkt en zo ja, alleen met jarenlange vertraging.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...