Ga naar inhoud

Twee pc's in een netwerk en één internet-mailbox


anoniem

Aanbevolen berichten

L.S., Hoe kunnen twee personen/pc's in een netwerk van één internet-mailbox gebruik maken, zonder dat integriteitsproblemen ontstaan? Ik heb thuis een eigen netwerkje (3 pc's) draaien achter een router. Ik heb bij mijn ISP een account met één mailbox. Tot nu toe las ik deze mailbox uit met één van de drie pc's. Nu wil ik op de tweede pc ook deze mail kunnen lezen. Het lijkt mij niet zinvol om de 2e pc ook de mailbox te laten uitlezen (synchronisatie, integriteit); dat blijft de 1e pc doen (om het half uur, bv.). Maar hoe kan ik de inhoud van de mailbox lezen op de 2e pc? Ik werk met Outlook 2000 op de 1e pc en OL2003 op de 2e pc. Kan ik bv. OL2003 (2e pc) gebruik laten maken van het *.pst bestand op de 1e pc? Ik heb geprobeerd om dit bestand te sharen, maar dat kan niet. Welke mogelijkheden zijn er nog meer? Dank voor de hulp/info/enz. Groet, Ief
Link naar reactie
De enige echte manier om outlook bestanden te delen is via MS Exchange Dit is een duur server pakket voor e-mail. Je kan de .pst wel delen maar als pc 1 outlook open heeft staan werkt het met pc 2 niet meer en vise versa Je kan in Outlook ervoor kiezen om een kopie op de server achter te laten en deze te verwijderen na X dagen. Als je dit vu voor beide pc's doet dan werkt het wel -redelijk- Je dient dan wel iedere X dagen beide pc's de mail te laten checken anders lopen je bestanden niet synchroon. Je zou ook eens kunnen klooien met importen en exporteren. Maar het blijft gerommel. De mooiste oplossing is een mailserver zoals exchange.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...