Ga naar inhoud

AD-aware 6


anoniem

Aanbevolen berichten

Regelmatig lees ik dat ad-adware een perfect programma is om spam en pop-ups tegen te gaang. Ik heb hetnu pas gedownload en de scan over mijn systeem gehaald. 158 new objects verdeeld over 76 registerkeys, 60 files 5 folders 15register values en 2 processen. Nu zegt mij dat niets ook niet het logfile. Met name hotbar en Gator worden genoemd als "boosdoeners", loop.com en een aantal tracking cookies staan er tussen en legio andere. Kan ik deze zonder gevaar verwijderen, of eerst in quarantine zetten. ALs ik alles in quarantine zet kan ik het terug zetten maar wat als mijn pc niet meer opstart vanwege zo'n quarantine. Kortom hoe lees ik de resultaten
Link naar reactie
Niet bang zijn! Wat door Ad-Aware ontdekt wordt is rustig en veilig te verwijderen. Zet ze evt. eerst in quarantaine. Dat het systeem niet meer opstart is sowieso ondenkbaar, als dit het geval zou zijn hadden de diverse Forums hier "bol" van gestaan(!). Wat betreft (tracking) cookies: ook geen probleem. Los van Ad-Aware verdient het standaard aanbeveling om zo nu en dan de hele Internet cache (+Cookies) eens te legen.... Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:3c6dac0878="lion"]Niet bang zijn! Wat door Ad-Aware ontdekt wordt is rustig en veilig te verwijderen. Zet ze evt. eerst in quarantaine. Dat het systeem niet meer opstart is sowieso ondenkbaar, als dit het geval zou zijn hadden de diverse Forums hier "bol" van gestaan(!). Wat betreft (tracking) cookies: ook geen probleem. Los van Ad-Aware verdient het standaard aanbeveling om zo nu en dan de hele Internet cache (+Cookies) eens te legen.... Groet, Ton[/quote:3c6dac0878]Eén maar! Een enkele keer verziekt een programma met spyware bepaalde systeembestanden (DLL's). Zoek op Google maar eens op "foistware". Verwijderen van zo'n door AdAware gevonden bestand heeft dan tot gevolg dat je geen internetverbinding meer hebt. Ook niet na terugplaatsen uit die quarantaine. Zie eerdere berichten hierover op dit forum. Jan de Boer
Link naar reactie
Sowieso: als er -wat voor programma dan ook- van plan is om met systeem bestanden te gaan knutselen, dan wordt het tijd om hier zelf even erg alert te zijn en te kijken of dat wel zuivere koffie is..... Overigens: Ad-Aware verwijdert (of zet in quarantaine) alleen datgene waar je zelf toestemming voor geeft. Hier zullen de makers zich ook altijd achter verschuilen.... Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...