Ga naar inhoud

Temp-files, wat doen we hiermee?


anoniem

Aanbevolen berichten

M., Ik heb bijna 750 MB Temp-files staan in Documents and Settings/Dhr.Smolders/Local Settings/Temp. De map Temp bevat ook vele andere mappen met allerlei rare cijfers. Mij is altijd geleerd: waar Temp voor of achter staat is tijdelijk dus kan eigenlijk opgeruimd worden. In deze map staan ook toepassingen. Wat gebeurt er als ik deze opruim? Loop ik het gevaar dat bepaalde toepassingen niet meer gestart kunnen worden of erger nog de computer strat niet meer op. Wie weet raad? Alvast bedankt. J.Smolders.
Link naar reactie
[quote:dbe31c7713="smold037"]M., Ik heb bijna 750 MB Temp-files staan in Documents and Settings/Dhr.Smolders/Local Settings/Temp. De map Temp bevat ook vele andere mappen met allerlei rare cijfers. Mij is altijd geleerd: waar Temp voor of achter staat is tijdelijk dus kan eigenlijk opgeruimd worden. In deze map staan ook toepassingen. Wat gebeurt er als ik deze opruim? Loop ik het gevaar dat bepaalde toepassingen niet meer gestart kunnen worden of erger nog de computer strat niet meer op. Wie weet raad? Alvast bedankt. J.Smolders.[/quote:dbe31c7713] Je kan gewoon alles zonder problemen verwijderen.
Link naar reactie
Klopt; alles is (veilig) te verwijderen, maar je zult "ontdekken" dat bepaalde Applicaties deze locatie ook gebruiken voor opslag van .log files, .txt files en andere zaken. Regelmatig wordt de Temp map dus weer aangevuld. Wat wel handig is, is het maken van (b.v.) een batch file welke eventueel achtergebleven "rommel", zoals .tmp files verwijdert. Als je de forum zoekfunctie gebruikt kom je ongetwijfeld meer info tegen.... Groet, Ton
Link naar reactie
De gegeven antwoorden kloppen. Maar kijk wel uit met zo'n batch-file! Gebruik die niet bij het opstarten, want dat kan tot gevolg hebben dat sommige installatieprocedures vroegtijdig er mee kappen. Nl. de temp-map wordt vaak gebruikt om tijdens de installatie bepaalde files op te slaan, en vervolgens te vragen de PC opnieuw op te starten. Het gevolg laat zich raden. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...