Ga naar inhoud

Partitioneren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Met partition magic 8 heb ik geprobeerd om mijn C-schijf groter te maken. In het programma wordt dan aangegeven hoe groot mijn C-schijf (na de bewerking in DOS) er uit zal zien. De bewerking wordt netjes uitgevoerd, maar daarna is mijn C-schijf nog even groot en is de extra ruimte veranderd in zoiets als allocated space (die ik via andere bewerkingen weer terug heb gekregen bij één van de overige partities). Kan iemand mij helpen? Rina
Link naar reactie
Hallo, Al vanaf het begin heb ik drie partities, C, D en E. Nu wil ik C groter maken. Ik kies voor resize en voor C. Part. magic voert een bewerking uit die laat zien hoe groot de partities daarna worden. Dan klik ik op apply en worden, na het opnieuw opstarten van de computer de bewerkingen in DOS uitgevoerd. Als alles weer opgestart is zijn D en E kleiner geworden, maar C is hetzelfde gebleven. De extra ruimte voor C staat nu apart als allocated space. Kies ik voor vrije ruimte verdelen dan lijdt dat tot hetzelfde resultaat. Hoe kan ik C succesvol groter maken? Rina
Link naar reactie
Deze 'allocated space' is 'unallocated space' (ruimte die niet toebedeeld is aan een partitie), om deze ruimte wel aan een partitie toe te voegen moet je het onderdeel 'redistribute space' draaien (ergens rechtsboven). Kies er alleen voor om de C: schijf mee te nemen in het herverdelen, en de ruimte die niet is toebedeeld wordt aan de C: schijf toegevoegd. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...