Ga naar inhoud

Streaming audio on winamp


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:e10439ca6c="XBL"]Dat kan maar 1) je wordt dan van meeste streams gebanned (als je iig een ripper gebruik)[/quote:e10439ca6c]Hoe zou men moeten weten of je de stream laat horen via je speakers of naar je eigen harde schijf streamt?[quote:e10439ca6c="XBL"] en 2) het is net zo illegaal als downloaden.[/quote:e10439ca6c]downloaden is niet illegaal!
Link naar reactie
[quote:2ed15bb9c2="h4xX0r"][quote:2ed15bb9c2="XBL"] en 2) het is net zo illegaal als downloaden.[/quote:2ed15bb9c2]downloaden is niet illegaal![/quote:2ed15bb9c2]Lol, waar haal je die wijsheid vandaan? Als dat zo was, dan was er niet zoveel problemen met de muziek wereld, de enige reden dat ze niet de downloaders aanpakken, maar de uploaders, is omdat er veels te veel downloaders zijn. De uploaders zijn ook nog eens de wortel, dus pak die aan, en dan heeft verder niemand meer last. Maar geef maar even een link waar staat dat downloaden niet illegaal is :), liefst van BREIN of RIAA. Jochem
Link naar reactie
downloaden kan LEGAAL maar het kan ook illegaal zijn b.v. www.downloads.com is LEGAAL maar........ sommige mp3tjes op b.v. kazaa zijn illegaal dus iedereen heeft zo'n beetje gelijk denk ik zo'n beetje (is gelijk iedereen tevreden) maar......... hoe kun je een audio stream opslaan op je pc mij lijkt het sterk dat het ilegaal is want je mag wel van de radio op cassete opnemen
Link naar reactie
[quote:a006103d5e="XBL"][quote:a006103d5e="h4xX0r"][quote:a006103d5e="XBL"] en 2) het is net zo illegaal als downloaden.[/quote:a006103d5e]downloaden is niet illegaal![/quote:a006103d5e]Lol, waar haal je die wijsheid vandaan? Als dat zo was, dan was er niet zoveel problemen met de muziek wereld, de enige reden dat ze niet de downloaders aanpakken, maar de uploaders, is omdat er veels te veel downloaders zijn. De uploaders zijn ook nog eens de wortel, dus pak die aan, en dan heeft verder niemand meer last. Maar geef maar even een link waar staat dat downloaden niet illegaal is :), liefst van BREIN of RIAA.[/quote:a006103d5e] Een rechtsbron hiervan kan ik niet vinden. En volgens mij bestaat die ook niet (of deze zou in de maak moeten zijn). Het in bezit hebben van bepaalde "zaken" kan wel strafbaar zijn. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=615872#615872]Het zgn. uploaden kan wel strafbaar zijn.[/url] De FIOD-ECD heeft de bevoegdheid om hiertegen op te treden. Hieronder nog een interessant stukje. Heeft weliswaar niet direkt te maken met het uploaden/downloaden an sich. Maar meer met de rechtspositie van het programma Kazaa. [i:a006103d5e]4.9. Voorts merkt het hof nog op dat door KaZaA terecht wordt opgekomen tegen de overweging van de president, dat voorop moet worden gesteld dat KaZaA, door zonder licentie haar gebruikers in de gelegenheid te stellen muziekbestanden door middel van haar computerprogramma te downloaden, in strijd met het auteursrecht handelt. Voorzover sprake is van auteursrechtelijk relevant handelen worden die handelingen verricht door de gebruikers van het computerprogramma en niet door KaZaA. Het verschaffen van middelen voor openbaarmaking of verveelvoudiging van auteursrechtelijk beschermde werken is niet zelf een openbaarmakings- of verveelvoudigingshandeling. Het is ook niet zo, althans daarvan kan voorshands niet worden uitgegaan, dat het computerprogramma van KaZaA uitsluitend(5) wordt gebezigd voor het downloaden van auteursrechtelijk beschermde werken. Door KaZaA zijn in hoger beroep een groot aantal voorbeelden overgelegd (producties 17 en 18) van werken die hetzij met toestemming van de auteur met behulp van KaZaA worden verspreid, hetzij in het publieke domein zijn gevallen, hetzij geen auteursrechtelijke bescherming genieten of waarvan de verspreiding is toegestaan op grond van een wettelijke beperking. Ook Huizer geeft in zijn "expert opinion" voorbeelden van andersoortig gebruik. Buma/Stemra stelt wel (mva ad grief 2) dat de enige, althans enige wezenlijke functie van het computerprogramma van KaZaA is om gebruikers in staat te stellen om bestanden met beschermde werken uit te wisselen, doch deze door KaZaA gemotiveerd bestreden stelling wordt in het geheel niet nader door Buma/Stemra geadstrueerd. Dat dit 'andere' gebruik betekenis mist (mva ad grief 5) geldt ongetwijfeld voor Buma/Stemra, maar daarmee is niet gezegd dat dit ook voor die 'andere' gebruikers geldt. Van de juistheid van het standpunt van Buma/Stemra kan voorshands dan ook niet worden uitgegaan. [b:a006103d5e]Op grond van een en ander kan het aanbieden van het litigieuze computerprogramma door KaZaA niet onrechtmatig worden geoordeeld.[/b:a006103d5e]'[/i:a006103d5e] ... [i:a006103d5e]3.4 - uit de - niet bestreden - rov. 4.4, waarin het hof het rapport van prof. Huizer weergeeft, en waarbij het hof zich kennelijk (bevestigd door r.ovv. 4.5 en 4.6) aansluit. In de in rov. 4.4 op blz. 7, tweede alinea, weergegeven passage uit het rapport van prof. Huizer, is aangegeven dat het Kazaa-systeem niet valt 'aan te passen opdat het auteursrechten dragende bestanden herkent, en die vervolgens weigert te communiceren', zulks bij gebrek aan een 'eenduidig wereldwijd gestandaardiseerde manier om auteursrechten dragende bestanden als zodanig te markeren.' In de op p. 7 weergegeven conclusie is ten deze nog vermeld: 'Het is met de huidige stand van standaardisatie niet mogelijk om technisch te detecteren welke bestanden auteursrechten dragend zijn en welke bestanden dat niet zijn. [b:a006103d5e]Het is dus niet mogelijk om in KaZaA (of enig andere software) een blokkade tegen onrechtmatige bestanduitwisseling in te bouwen.'[/b:a006103d5e] Ook deze bevindingen zijn niet beperkt tot reeds in het verleden door Kazaa verspreide software. Samenvattend: anders dan subonderdeel I.2 wil, heeft het hof de onmogelijkheid van de door Buma/Stemra gevorderde aanpassing zowel ten aanzien van reeds verstrekte, als ten aanzien van nog te verstrekken programmatuur op het oog gehad (en aan de onmogelijkheid van het een en het ander de conclusie van niet toewijsbaarheid verbonden). [/i:a006103d5e] ... [i:a006103d5e][b:a006103d5e]Verrichten de gebruikers van Kazaa auteursrechtelijk relevante handelingen?[/b:a006103d5e] 5.5. De gebruikers van Kazaa kunnen via internet vanuit hun PC - onder meer - zgn. MP3 bestanden(33) aan andere gebruikers beschikbaar stellen, en evenzo van andere gebruikers de door hen beschikbaar gestelde muziek ontvangen. Het beschikbaar stellen via internet van (muziek)werken in de zin van de Auteurswet, vormt een openbaarmaking in de zin van artt. 1 en 12 lid 1 Aw.(34) Ten aanzien van deze openbaarmaking kan geen beroep worden gedaan op een wettelijke beperking van het auteursrecht. [b:a006103d5e][color=red:a006103d5e]Voorzover de Kazaa-gebruiker zonder toestemming van de rechthebbende een (nog) door het auteursrecht beschermd muziekwerk aanbiedt, pleegt deze dus inbreuk op auteursrecht. Omstreden is in hoeverre ook de ontvanger van de via Kazaa uitgewisselde file een auteursrechtelijk relevante (verveelvoudigings-)handeling verricht, respectievelijk of hij daarbij een (succesvol) beroep op een wettelijke beperking kan doen.[/color:a006103d5e][/b:a006103d5e] Enkele schrijvers gaan ervan uit dat het downloaden door de ontvanger door de wettelijke beperking van art. 16b Aw (privé-kopie) wordt gedekt.(35) Evenzo de minister van justitie, die op vragen van het CDA omtrent peer-to-peer technologie, over de auteursrechtelijke relevantie van de verveelvoudiging aan de ontvangerzijde antwoordde: 'De Internetgebruiker die gebruik maakt van de mogelijkheden die Napster, Kazaa en vergelijkbare peer-to-peer-diensten bieden om werken van letterkunde, wetenschap of kunst te kopiëren voor privé-gebruik opereert over het algemeen genomen binnen de marges van het auteursrecht. Dat geldt ook wanneer een privé-kopie wordt gemaakt van een origineel dat illegaal, dat wil zeggen zonder toestemming van auteursrechthebbende, is openbaar gemaakt.'(36) Nu ik eerder ervan ben uitgegaan dat op gebruikersniveau auteursrechtelijk relevante openbaarmakingshandelingen (kunnen) plaatsvinden, meen ik in het navolgende voorbij te kunnen gaan aan de vraag of de gebruikers al dan niet tevens in strijd met het auteursrecht verveelvoudigen.[/i:a006103d5e] [url=http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=55076]Zaaknr: C02/186HR[/url] Bron: Hoge Raad der Nederlanden 's-Gravenhage
Link naar reactie
[quote:723a969a91="pascal7"]downloaden kan LEGAAL maar het kan ook illegaal zijn b.v. www.downloads.com is LEGAAL [/quote:723a969a91] Het gaat hier om muziek. Niet share of freeware [quote:723a969a91="pascal7"]maar........ sommige mp3tjes op b.v. kazaa zijn illegaal [/quote:723a969a91]Meeste mp3tjes.[quote:723a969a91="pascal7"]hoe kun je een audio stream opslaan op je pc mij lijkt het sterk dat het ilegaal is want je mag wel van de radio op cassete opnemen[/quote:723a969a91]Nee, het is ook illegaal om radio op cassete op te nemen. Hier is, naar wat mijn ouders mij vertelde, ook best wel wat om te doen geweest. Natuurlijk, je kan er niets tegen doen, en het wordt nu ook algemeen toegestaan. Maar het blijft illegaal, er rust namelijk auteursrecht op. Je kan het uiteraard met een streamripper opslaan, of met een opneem programma. Overigens heb ik niet het hele artikel nog gelezen, en alleen het rode en zwarte dingetjes, was me niet echt duidelijk (heb het alleen vluchtig gelezen). Jochem
Link naar reactie
Uiteraard, alleen betaal je voor de muziek op shoutcast stations niet, en is het dus illegaal, ;). Maar, goed, je kan dus de muziek met een ripper rippen (dan krijg je alle liedjes los). Let op: 'grote' stations bannen rippers (je krijgt namelijk als server te zien welk prog ze gebruiken om te luisteren, en die rippers hebben altijd ripper in hun naam...). Verder kan je opnemen, dit is wel leuk (doe ik ook) voor als je naar je werk/school gaat. Ik neem altijd op met een opneem prog (weet neit hoe het heet, staat op m'n andere pc) en daarna brand ik de mp3 die onstaat op een cdtje. Kan ik weer gezellig op school [url=www.nhbradio.com]No Holds Barred Radio[/url] luisteren. Jochem
Link naar reactie
ik heb al een prog. gevonden voor het opnemen maar ben jij al eens een keer gebanned maar ik gebruik gewoon winamp voor opnemen en een appart prog. kunnen ze het dan ook zien (niet dat het mij wat boeit of het legaal of ilegaal is) hoe doen ze dat eigenlijk dat bannen hoe kunnen ze dan zien dat het jou pc is die muziek luistert
Link naar reactie
Als je opneemt dat het gewoon als 1 mp3 op je schijf staat, zien ze het niet. Gebruik je een streamripper (waardor alles liedjes appart op je schijf je komen) dan zien zij bij het connecten van jou pc (jou ip) iets staan als 'Shoutcast Ripper'. De shoutcast server admin (meestal degene die ook broadcast), gaat dan in het beheerders scherm, en banned dan jou IP. Kan je niet meer verbinden, tenzij je dail-up heb... Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...