Ga naar inhoud

Hoe kan ik eenvoudig een DaviAdres adresbestand converteren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om adresetiketten te kunnen printen. In het verleden heb ik hiervoor een uitgebreide adresdatabase opgebouwd met het programma DaviAdres 2000, maar dit programma werkt niet goed onder XP, althans het is niet te benaderen door een gebruiker met een limited account... Omdat Davilex het programma ook niet meer ondersteunt en maakt, moet ik dus op zoek naar een alternatief...Ik gebruik ook Office 2000, met Word, Outlook en Access, al heb ik met die laatste totaal geen ervaring... Het schijnt mogelijk te zijn, om met Access iets te maken, waarbij ik de DaviAdres database zou kunnen gebruiken. Het is namelijk mogelijk om vanuit DaviAdres een bestand als txt-file te exporteren, dus stel ik me voor dat dat ook naar Access zou kunnen, of Excel? De contactpersonen van Outlook zou misschien ook kunnen, maar ik ben bang dat ik dan op termijn tegen de beperkingen van de PST-bestanden aanloop... Het uitgangspunt is wel, dat ik de bestaande DaviAdres database zonder al te veel gedoe kan overzetten en dat ik niet nog weer een ander adressenprogramma moet gaan gebruiken, of dit zou een simpele uitwisseling met Office mogelijk moeten maken..Kortom, wie heeft goede raad? Alvast bedankt...
Link naar reactie
Als aanvulling: Wanneer je het bestand uitvoert als tekst, en dan ; (puntkomma) gescheiden, en de records tab-gescheiden uit kunt voeren, kun je dat plakken of openen in Word. Wanneer je dan alles selecteerd, (Ctrl +A) dan Tabel > Converteren > tekst naar tabel, kun je vervolgens daaruit adresetiketten maken. Kijk op [url=http://httpd.chello.nl/~j.kruidhof/etiket.htm] een oud deel van mijn site [/url], daar heb ik ooit uitgelegd hoe dat werkt. Succes
Link naar reactie
Hallo, wat een gedoe hé, kijk eens naar Easy Rolodex op de site : www.easyrolodex.nl Ik denk dat dit de oplossing voor je adressenbestand is. Na registratie zet ik je Davilex bestand handmatig om naar dit programmaformaat, in de volgende versie komt trouwens een importfunctie waarbij je de txt of csv zelf kunt importeren. Suc6, Gijs
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...