Ga naar inhoud

"Onveilige Bijlangen" in Outlook Express 6


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, wanneer iemand een foto naar mij emailt, en ik bekijk het met Outlook Express dan kan ik het niet opslaan/openen dmv het klikken op dat paperclipje in de preview.. Ook niet als ik het mailtje open en op de attach klik doet hij het nog niet. Als reden geef OE hiervoor: "Outlook Express heeft de volgende onveilige bestandsbijlagen in deze e-mail ontoegankelijk gemaakt: bestand.jpg, bestand.jpg, bestand.jpg" Ik kan geen enkel optie in het programma vinden om dit ontoegangkelijk maken uit te zetten ...
Link naar reactie
[quote:e3ceb75f53="Passer"]Wellicht weet je het wel, maar als je dat àfgevinkt hebt, moet je extra voorzichtig zijn met het openen van bijlagen: ken je de afzender nièt, DAN OPEN JE ZE NOOIT - herhaal NOOIT !!! (want op die manier haal je virussen binnen)[/quote:e3ceb75f53] er wordt door oe gemeld welke mogelijk onveilig zijn. hierop moet je beslissen om de beveiliging even uit te zetten. niet op bekend of onbekend. als een van je goede vrienden een virus heeft kan jij denken dat het veilig is (is een bekende voor je) ik maak alleen open als ik een file verwacht van iemand en verder --- direct de bittenbak in ---
Link naar reactie
[quote:e7e618fd70="Kiyoshi"]Kijken of er in de bestandsnaam 2 extensie's te vinden zijn. Zo ja, dan direct verwijderen.[/quote:e7e618fd70] Dat werkt alleen als je hebt ingesteld dat extensies zichtbaar zijn. Als je dat niet hebt gedaan, dan zou je in principe bij een bestand met 2 extensie's, 1 extensie zien. Dus als je weet dat je extensie's normaal onzichtbaar zijn en je ziet het toch, dan zou er een belletje moeten rinkelen... Maar het probleem is dat veel mensen daar niet van af weten. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...