Ga naar inhoud

MP3's in volgorde


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, heb zelf ook met dit "probleem"gezeten. Zelf los ik dit op door de bestanden te rangschikken met b.v. 01,02,03,04 dit natuurlijk voor je bestaande bestandsnaam (01u2-bad.mp3). Met het programma winamp kun je de gegevens invullen in de ID3-tag. Als je ze brand en afspeelt heb je ze mooi op volgorde staan. Als er mensen zijn met andere oplossingen dan hoor ik dat ook graag.
Link naar reactie
Nummeren heb ik geprobeerd, maar werkt niet: ik heb mijn mp3's opgeslagen als e:\artiest - tracknaam - album.mp3 In Nero (express) nummer ik dan het veld bestandsnaam, vervolgens sorteert nero (nog steeds express) op de velden titel of artiest, maar niet op het veld bestandsnaam :o In de uitgebreide nero valt dan helemaal niet te sorteren! Ook met mapjes gewerkt, maar binnen de mappen hetzelfde probleem. Doe ik iets fout?Andere suggesties?
Link naar reactie
[quote:2395541611="aj.werkhoven"]Nummeren heb ik geprobeerd, maar werkt niet: ik heb mijn mp3's opgeslagen als e:\artiest - tracknaam - album.mp3 Andere suggesties?[/quote:2395541611]Idd nummeren in de ID3tag, daarna ID3tag converteren naar bestandsnaam. Zelf maak ik altijd eerst MP3's met EAC en Lame, vervolgens pas ik van de 'naamloze' MP3 bestanden de ID3 tag aan inclusief nummering, ook met EAC. Daarna kun je met EAC met 1 simpele klik alle bestandsnamen vanuit de ID3 tag laten genereren. Bij mij is de output dan bv.: 02 tracktitel - artiest.mp3 03 tracktitel - artiest.mp3 Die komen ook keurig zo op CD.
Link naar reactie
[quote:6652f3e96d="aj.werkhoven"]Is het dan ook mogelijk om als output te krijgen? : 01artiest - tracktitel - album.mp3 02artiest - tracktitel - album.mp3[/quote:6652f3e96d] Ja, althans, EAC bied de mogelijkheid om de positie van de ID3tag velden in de bestandsnaam op een vorkeurplaats te zetten. Bijv: %T = tracktitel %A = artiest %B = Album %N = songnummer %V = genre Als je bijv. opgeeft: %V - %T : %A / %B Krijg je: Rock - 07 : Frans Bauer / Rode rozen.mp3 ( ;-P ) Maar die volgorde kun je zelf bepalen. ] Kijk anders eens naar een programma als ID3Tag, da's gratis en gemakkelijk: http://mp3tag.de/en/index.html
Link naar reactie
[quote:ff10efe0f4="aj.werkhoven"]Ok, huiswerk genoeg voorlopig :wink: . Ik heb ondertussen in AudioGrabber een soortgelijke optie gevonden onder settings - general settings - advanced. Laatste vraag hierover; kan ik ook achteraf de ID3tags aanpassen? Ik bedoel m'n complete collectie CD's nog eens naar mp3's rippen is niet zo'n aantrekkelijke optie![/quote:ff10efe0f4] jah dat kan, als je bijvoorbeeld WinAmp gebruikt, kun je gewoon rechts in de playlist van winamp op een liedje klikken, selecteer File Info, en daar kun je je ID3tag bewerken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...