anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Delen Geplaatst: 16 december 2003 Hallo, Ik ben volgens mij tegen een vervelend doch simpel probleem opgelopen, echter ik heb er nog geen oplossing voor .......... :oops: In een Word document staan wat If .... Else .... Then samenvoegvelden in een rij onder elkaar: {If{MERGEFIELD ABC} = "WAAR" "- ABC is correct" ""} {If{MERGEFIELD DEF} = "WAAR" "- DEF is correct" ""} {If{MERGEFIELD GHI} = "WAAR" "- GHI is correct" ""} {If{MERGEFIELD JKL} = "WAAR" "- JKL is correct" ""} Als echter in de database bij b.v. de kolom "DEF" geen waarde (dus een lege record), dan ziet het er op mijn scherm als volgt uit: - ABC is correct - GHI is correct - JKL is correct Er ontstaat dus een lege regel op de plaats waar 'normaal gesproken' "DEF is correct" zou moeten staan. Iemand enig idee hoe ik in bovenstaand voorbeeld gewoon 3 regels hebt i.p.v. 4 regels (3 bezet en 1 leeg) met het samenvoegen? Ik gebruik Microsoft Office XP (2002) met o.s. ook XP (Prof). Groeten, Arie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 in het menu samenvoegen een balletje zetten bij ´lege regels overslaan´ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 Bedankt Derk voor je antwoord. Als jij mij dan even kan uitleggen waar in dit moet doen in Office XP ................ :oops: In Office 2000 kon ik mij zoiets wel herinneren, in Office XP ben ik dat nog nergens tegengekomen ....................... Misschien kan jij, of iemand anders natuuurlijk, deze ernorme sukkel nog even verder op weg helpen .......... :wink: Groeten, Arie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 is een office-optie, dus moet je in office kunnen vinden, ik ken office xp niet maar kan me niet voorstellen dat je die optie niet zou krijgen als je klikt op extra - samenvoegen (nadat je de betreffende docs hebt redigeerd, dus op het moment dat je echt de opdracht geeft om te gaan samenvoegen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 Je hebt helemaal gelijk, ik kan mij ook niet voorstellen dat die optie eruit gepoetst is, ik heb de optie in Office 97/2000 (waar jij waarschijnlijk mee werkt) altijd gezien zodra iuk ging samenvoegen (en dat doe ik toch heel regelmatig ...... :lol: ) In XP is alles iets anders qua samenvoegen, maar daar wen je wel gauw aan, echter deze optie ben ik nog niet tegengekomen. Ook m.b.v. de Help kwam ik niet veel verder ............ :-? Misschien iemand ng een brainwave, ik dacht toch dat het een "over het hoofd gezien" probleem zou zijn, maar tis misschien toch iets ingewikkelder ........ :wink: Groeten, Arie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen