Ga naar inhoud

Samenvoegen met lege records in database ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben volgens mij tegen een vervelend doch simpel probleem opgelopen, echter ik heb er nog geen oplossing voor .......... :oops: In een Word document staan wat If .... Else .... Then samenvoegvelden in een rij onder elkaar: {If{MERGEFIELD ABC} = "WAAR" "- ABC is correct" ""} {If{MERGEFIELD DEF} = "WAAR" "- DEF is correct" ""} {If{MERGEFIELD GHI} = "WAAR" "- GHI is correct" ""} {If{MERGEFIELD JKL} = "WAAR" "- JKL is correct" ""} Als echter in de database bij b.v. de kolom "DEF" geen waarde (dus een lege record), dan ziet het er op mijn scherm als volgt uit: - ABC is correct - GHI is correct - JKL is correct Er ontstaat dus een lege regel op de plaats waar 'normaal gesproken' "DEF is correct" zou moeten staan. Iemand enig idee hoe ik in bovenstaand voorbeeld gewoon 3 regels hebt i.p.v. 4 regels (3 bezet en 1 leeg) met het samenvoegen? Ik gebruik Microsoft Office XP (2002) met o.s. ook XP (Prof). Groeten, Arie
Link naar reactie
Bedankt Derk voor je antwoord. Als jij mij dan even kan uitleggen waar in dit moet doen in Office XP ................ :oops: In Office 2000 kon ik mij zoiets wel herinneren, in Office XP ben ik dat nog nergens tegengekomen ....................... Misschien kan jij, of iemand anders natuuurlijk, deze ernorme sukkel nog even verder op weg helpen .......... :wink: Groeten, Arie
Link naar reactie
Je hebt helemaal gelijk, ik kan mij ook niet voorstellen dat die optie eruit gepoetst is, ik heb de optie in Office 97/2000 (waar jij waarschijnlijk mee werkt) altijd gezien zodra iuk ging samenvoegen (en dat doe ik toch heel regelmatig ...... :lol: ) In XP is alles iets anders qua samenvoegen, maar daar wen je wel gauw aan, echter deze optie ben ik nog niet tegengekomen. Ook m.b.v. de Help kwam ik niet veel verder ............ :-? Misschien iemand ng een brainwave, ik dacht toch dat het een "over het hoofd gezien" probleem zou zijn, maar tis misschien toch iets ingewikkelder ........ :wink: Groeten, Arie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...