Ga naar inhoud

Welk beeldscherm is geschikt voor zowel een Mac als windows os ?


anoniem

Aanbevolen berichten

De nieuwste generatie Mac desktops hebben een HDMI uitgangspoort. Oudere modellen niet. Apple wil graag torenhoge prijzen vragen via "customer lock-in" voor haar eigen beeldschermen. Oudere Apple desktops werken (dacht ik) via de thunderbird-interface en dan ben je veroordeelt tot Apple beeldschermen, geloof ik. Moderne PC's hebben een DVI of HDMI uitgang voor het beeldscherm. Heel oude PC's een zgn. VGA-uitgang. Geen thunderbird, da's speficiek 'Apple'.. Er zijn veel beeldschermen van veel fabrikanten voor beiden geschikt. Kijkt op de website van de fabrikant (IIyama, Samsung, Dell enzovoorts enzovoorts) welke ingangspluggen zij hebben gemonteerd op de modellen. HDMI lijkt de gemeenschappelijke factor. Bij de technische gegevens is vaak gelijk te zien of 'ie voor Mac of PC geschikt is doordat voor beide de drivers worden getoond -- of een kreet als "geschikt voor alle besturingssystemen). Het besturingsysteem (d.w.z. versie) maakt niet zoveel uit. Wel is het zo dat Apple inzet op hoge resoluties (2560 x 1440) op grote schermen (27 inch diameter). Die kun je bij veel merken vinden; prijskaartje tussen de 600 en 1000 €. Ikzelf werk heel prettig al een jaartje met Windows 8.1 en deze 27" 2560x1440 Samsung ( http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/monitors/monitor-archive/LS27A850TS/EN ). Evident moet je jouw eigen mening vormen; ik kan als consument niets garanderen / beloven / enz. en je kunt geen rechten ontlenen aan dit antwoord :-) .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...