Ga naar inhoud

Windows 7 i.p.v 8?


Jan J.

Aanbevolen berichten

Ik heb een voorgeïnstallerde W.8 op mijn laptop, maar ik wil deze weg hebben [pokke besturing] of in ieder geval W. 7 er naast, maar wanneer ik deze wil instaleren gaat het goed tot ik een schijf aanklik en dan krijg ik de mededeling dat Windows niet op deze schijf geïnstaleerd kan worden omdat deze een GPT stijl heeft. Kan ik deze indeling veranderen? Ik heb trouwen ook geprobeerd om met een extern programma op dvd alle schijven te formateren, zodat ik dacht een hele lege schijf te hebben, maar wat bleek W. 8 kwam gewoon weer terug [alleen dan beschadigd] en moest ik wéér fabrieksinstelling terug gaan zetten. Nou, inmiddels 27-04-2014 heb ik het voor elkaar hoor. Met Part. Man. van minitools een opstartschijf gemaakt en daarmee opgestart en alle volume's verwijderd en omgezet naar mbr en hopla W. 7 erop. Prima!!!!!
Link naar reactie
http://www.windowscorner.nl/windows8/installatie/partities_maken_met-windows_schijfbeheer.php . Dat komt omdat je een extra partitie (deel) moet maken ofwel een aparte taartpunt op de harde schijf zoals dat heet, in die taart punt moet je windows 7 installeren, je kan windows 7 namelijk niet installeren in die éne partitie waarin Windows 8 al zit. Het komt er dan op neer dat je dan twee Windows systemen naast elkaar op je harde schijf krijgt, daarna kun je dan de Windows die je weg wil verwijderen door de partitie waar windows 8 in zit te verwijderen.
Link naar reactie
FWIW: ik heb ClassicShell geïnstalleerd en laat daarmee direct naar de normale desktop starten. De gadgets zijn nog gewoon op het net te vinden (Google op "8GadgetPackSetup.msi"), het enige wat je mist zijn de spelletjes. Netto resultaat: het werkt voor mij net zo goed als W7, zelfs beter (modernere drivers) en sneller (minder onzin graphics). Als je W7 eigenlijk alleen wilt vanwege de stupide besturing door het W8 Metro interface, is ClassicShell (classicshell.net) een veel eenvoudiger manier om daar te komen. Plus, dat startmenu is veel beter te 'tweaken' naar eigen inzicht dan W7 dat ooit kon...
Link naar reactie
Nou, nee hoor, ik had al gepartitioneerd, maar ik geef dit vooralsnog even op. Het zijn niet alleen de tegels, maar het is gewoon een pokke besturingssysteem. Het is gebasseerd op een zooi internet snelkoppelingen [lekker goedkoop] en de update naar 8.1 was helemaal een ramp. Maar goed als je niet iets anders gewend bent, tja dan gaat het best, alleeen heb ik gekozen voor IOBit start menu. Misschien probeer ik nog eens het derde antwoord.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...