Ga naar inhoud

Ik heb windows 8 maar heb geen D schijf hoe krijg ik deze?


anoniem

Aanbevolen berichten

Twee methodes: in het echt en virtueel. In het echt is het simpel, koop een tweede harde schijf en monteer 'm. Virtueel kan gratis, maar meer schijfruimte heb je natuurlijk niet. De kern is: eerst de partitie waarin de C: schijf is gemaakt verkleinen en in het vrijkomende deel de nieuwe partitie met D: maken. Let wel: de PC gaat er niet sneller door werken, er wordt nog steeds naar een en dezelfde schijf gegaan. In mijn ervaring is het Minitool Partition tool heel goed hiervoor. Gratis (home edition) te downloaden van http://www.partitionwizard.com/ . Let op: éérst definieer je wat je wilt in het interface, daarna voer je het met "Apply" uit. Omdat je de systeemschijf C: aan het verkleinen bent, kan het nodig zijn dat er meermaals geherstart wordt. Hou voldoende vrije ruimte op C: om nieuwe software te kunnen installeren, windows updates te doen enz. Vóórdat je aan dit soort systeemacties begint is het wel verstandig een back-up te maken van jouw documenten! (op een losse schijf of stick, natuurlijk niet op de C: schijf die je gaat wijzigen!)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...