Ga naar inhoud

Waarom kan ik mijn documenten niet meer openen nadat ik van XP naar 7.0 ben gegaan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat komt omdat jou gebruikersaccount in Windows beperkte toegangsrechten heeft, maak een nieuw gebruikersaccount en geef jezelf alle toegangsrechten, daarna hef je jou oude account met beperkte rechten op. http://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html Hier vindt je hoe je dat kan doen. . suc6......
Link naar reactie
Van XP naar 7.0 kan alleen direct met een zgn. schone installatie. Daardoor is het administrateursaccount (wat je had) niet automatisch identiek aan het 7.0 administrateursaccount (wat je nu hebt). (Het onderstaande is geverifieerd voor 8.1 maar zo ver ik mij herinner verschilt dit niet wezenlijk van 7.0) Hoe jouw machine er nu uitziet op dit punt kun je goed zien als je jouw dataschijf (aannemende dat je meerdere schijven hebt) in explorer met de rechtermuis aanklikt en in properties de "security" tab kiest. In de bovenste tabel zie je de verschillende gedefinieerde gebruikersgroepen. Klikt elk eens aan, dan zie je in de onderste tabel de autorisaties veranderen. Om dit aan te passen klik op Edit c.q. Advanced en kijk wat je kunt aanpassen. Ga niet te snel gelijk wijzigen: kijk eerst heel goed wat je wilt doen, probeer het eerst eens uit op een onbetekenende deelfolder ergens op jouw schijf, ook al voeg je voor de administratir groep alleen maar permissies toe.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...