Ga naar inhoud

sinds kort krijk ik op mijn Sony Vaio laptop de incoontjes op het bureaublad in het wit?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een wit ikoontje wil zeggen dat Explorer (dit programma verzorgt de desktop) het bestand niet (meer) kan vinden waar de info van dat ikoontje staat. Als na herstarten alles weer goed op de desktop staat, dan zijn er een paar mogelijkheden: * er is software die Explorer instabiel maakt en het probleem veroorzaakt. Kan een spelletje zijn, kan een driver zijn, ... Wat is recent geïnstalleerd en verdwijnt het probleem als je deïnstalleert? * niet alle ikoontjes verdwijnen maar degenen die verdwijnen staan op een aparte schijf of USB-stick. Dan kan de toegang tot dat medium instabiel zijn geraakt door slechte software. Remedie als bij eerste punt. Doordat alles goed gaat bij herstarten is het minder waarschijnlijk dat het aan de apparatuur ligt.
Link naar reactie
Je harde schijf kan fysieke fouten bevatten, misschien heb je ( onbewust/ ongewild) een keer de laptop laten vallen, of onbewust blootgesteld aan stoten, schokken of trillingen, druk, druk, druk, tas met laptop erin, iets te hard neergezet, enz. het kan zijn dat de harde schijf daardoor is beschadigd, en bestanden daardoor niet goed zijn weggeschreven. afhankelijk van de beschadiging kan Windows beschadigde bestanden via schijfcontrole soms herstellen, Windows 7 heeft die mogelijkheid, Windows 8.1 zal die mogelijkheid ook wel hebben. suggestie Voer een schijfcontrole uit, Windows 8.1 heeft zo'n onderhoudsprogramma, dacht ik zo, zou zeggen start die op. Het is maar een suggestie...oké sterkte..... suc6......
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...