Ga naar inhoud

hoe kan ik mijn email van de pc en laptop gelijk krijgen ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Door een extern email adres aan te maken, zoals bijvoorbeeld Gmail van Google, of outlook.com van Microsoft, kun je letterlijk vanaf iedere computer waar ook ter wereld, inloggen in je email...... maar ben nog een beetje onder de indruk van die Snowden toestand, .....de meeste internet providers bieden ook de mogelijkheid om vanaf een andere computer bij je e-mail te kunnen komen,......maar ja de NSA heeft heus niet voor ieder email adres interesse, en bovendien in Nederland kan de AIVD de kleine bondgenoot van de NSA,CIA enz. ook heus wel bij je email als ze willen, of als ze de noodzaak daarvan achten, zelfs zonder toestemming van het Openbaar Ministerie, het OM... Ben je daar niet gerust op. dan kun je een eigen NAS server neerzetten, om je mailtjes te ontvangen, en die gebruiken om van waar dan ook in te loggen in je mail.... suc6......
Link naar reactie
Neem aan de je een mailadres gebruikt vanuit je provider hier gebruik je normaal SMTP/POP 3 voor. Maar dit trekt alles naar 1 computer Makkelijkste is dan om over te stappen naar IMAP ook zou je dan alles eventueel in de webmail kunnen bekijken. Link voor uitleg imap: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol
Link naar reactie
Zoals de anderen al zeggen, je kunt overstappen naar de webmail-variant van jouw emailadres-provider. Even reagerend op Oscar: Maakt niet uit voor de officier van justitie, NSA en AIVD :-) want ook in jouw huidige situatie wordt de mail eerst bewaard bij de provider voordat jouw mailprogramma de mail overhaalt. En de provider kan via geheime vorderingen verplicht worden de mail door te copiëren (a la wat gebeurt bij brieven) of het kan helemaal in het geniep (a la NSA). Zie recente artikelen in CT. Snipke geeft de goede hint, daar hoort nog een ding bij: In ieder geval bij Thunderbird kun je kiezen bij de instellingen of de mail wordt overgehaald naar de machine waarop je dan werkt (standaardinstelling) of blijft staan bij de provider. Dat laatste moet je dus doen als de mail vanuit meerdere machines bekeken moet worden. N.B. Voor Outlook zal het wel kunnen, denk ik, maar aangezien ik dat niet gebruik weet ik details niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...