Ga naar inhoud

Ik heb deze week en vorige week een Blue Screen of Death gekregen. Hoe komt dit?


anoniem

Aanbevolen berichten

Normaal gesproken gebeurd het maar heel af en toe. Maar nu is het gister gebeurd en vorige week ook. Dit zijn de details bij het scherm "Windows is onverwacht gestopt": Probleemhandtekening: Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3 Landinstelling-id: 1043 Aanvullende informatie over dit probleem: BCCode: 1a BCP1: 00000403 BCP2: C000D818 BCP3: 0FD3E867 BCP4: C000D81A OS Version: 6_0_6002 Service Pack: 2_0 Product: 768_1 Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem: C:\Windows\Minidump\Mini011414-01.dmp C:\Users\Familie Spek\AppData\Local\Temp\WER-387054-0.sysdata.xml C:\Users\Familie Spek\AppData\Local\Temp\WER973F.tmp.version.txt Bij allebei de keren was ik een filmpje van Youtube aan het afspelen. Tegelijkertijd was ik een bericht aan het typen op het internet. Voordat de BoS optrad hoorde je ook de muziek vastlopen en haperen voor ongeveer 3 seconden. Vorige week bleef hij ook op de BoS hangen. Gisteren startte de computer zich wel snel opnieuw op. Vreemd was dat van de week ook de computer raar opstartte (Windows als bureaubladachtergrond, de pictogrammen waren 'iets' te groot en ik dacht wat programma's te missen, maar het leek niet op veilige modus). Meteen opnieuw opgestart en dat ging goed.. Ik durf niet te zeggen of dit een dag na de BoS was. Ik denk dat het aan mijn videokaart ligt? Bij andere berichten lees ik eigenlijk ergere dingen (beeld doet het niet, PC start niet meer op) en eigenlijk wil ik dit juist voorkomen. Vandaar dat ik een aparte vraag stel. Het beestje is nu 4,5 jaar oud. Het gaat om een: Packard Bell PC (draait op Vista) 3 GB internet geheugen Volgens mij extern 250 of 500 GB, nog ong 50 GB vrij. Alvast heel erg bedankt voor wie mij kan helpen.
Link naar reactie
Soms kan het gebeuren dat een systeemwijziging niet helemaal gaat zo als het zou moeten, of een incomplete (update) download. Vanwege een storing in de draadloze verbinding, enz. Zo kunnen foutmeldingen ontstaan. Net als een radio signaal, bij je (auto)radio, kan ook een Wifi signaal vatbaar zijn voor storingen, met name door het toenemende gebruik van de zogenaamde draadloze Wifi routers. enz. . Probeer systeemherstel, weet je hoe dat werkt, mooi.....weet je dat niet...geen punt.... . Zo werkt systeemherstel. . Bij elke systeemwijziging wordt voordat de systeemwijziging plaats vind, een systeemherstelpunt aangemaakt. Systeemherstel maakt de laatste wijzigingen in Windows-systeembestanden, registerinstellingen en in programma's die als update op je computer zijn geïnstalleerd ongedaan, Daarnaast worden er mogelijk ook van scripts, batchbestanden en andere typen uitvoerbare bestanden op je computer de wijzigingen ongedaan. gemaakt en terug gebracht naar de situatie van voor de systeemwijziging plaatsvond. Persoonlijke bestanden, zoals documenten, e‑mailberichten, foto's en muziekbestanden worden niet gewijzigd. . Je kan Systeemherstel als volgt openen: klik op de knop Start Afbeelding van de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik op Systeemwerkset en klik vervolgens op Systeemherstel.‌ Beheerdersmachtiging vereist Typ eventueel het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging Of problemen kunnen ook ontstaan door het ontbreken van updates, die door Microsoft voor Vista zijn uitgebracht, als je om welke reden dan ook geen updates download, of updates mist, kan Windows na verloop van tijd, instabiel worden, en foutmeldingen geven, die naar gelang de oplopende achterstand wat updates betreft, Windows Vista zelfs laten vastlopen, met alle narigheid van dien. . Controleren of er Windows -updates zijn.....weet je hoe dat werkt, mooi, weet je dat niet.....ook geen punt..... . Je kan Windows Update als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Alle programma's en klik op Windows Update. Klik in het linkerdeelvenster op Controleren op updates en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer. Als er updates worden gevonden, (die nog ontbreken in uw systeem) klikt je op Updates installeren. Beheerdersmachtiging vereist Typ (eventueel) het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging. . Nadat de updates zijn geïnstalleerd start je de computer weer op. suc6.......
Link naar reactie
Het klinkt als een 'bug' in de drivers die muziek/geluid decoderen en afspelen, wellicht video. Of een gecompromitteerde youtube film. Los van de goede suggesties van Oscar, doe een volledige scan van jouw systeem door jouw antivurisprogramma. Kijk vervolgens eens op er updates zijn voor jouw audio/video drivers. Dito of je wel met de laatste versie van Adobe Flashplayer in jouw browser werkt. Door de vele hacks in Flash-filmpjes is dat een beruchte zaak.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...