Ga naar inhoud

kan ik een extra voedingkast buiten de pc aansluiten voor bijv voeding voor videokaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een 600watt voeding maar blijkbaar is dat voor mijn systeem i7 en 780gtx niet genoeg want bij bf4 loopt de PC vast. Om nu meteen de 600w te vervangen voor nog een zwaarder exemplaar denk ik erover een nog op de plank liggende 450watt buiten de pc aan te sluiten. Kan dat en hoe moet ik deze aansluiten?
Link naar reactie
Een tweede extra voedingskast lijkt me niet echt handig bij een pc, Een pc heeft juist één goede stabiele voeding nodig, die voldoende stroom leverd aan alle onderdelen in de pc, met een extra losse voeding buiten de pc kast, krijg je twee gescheiden voedingssystemen, die stroom aan één zelfde pc leveren. Ik zou gaan voor één voeding die voldoende stroom leverd aan alle elektronica, koeling e.d. in de pc.. En hooguit één losse aparte voeding voor de monitor. Een extra voeding zou wel kunnen, maar echt praktisch is het niet.. Ik weet niet tot welk maximum aan vermogen pc voedingen leverbaar zijn,..maar iK zou zelf zo veel mogelijk gaan voor één voeding die voldoende vermogen leverd voor 1 pc........Tenminste als ik zelf een pc zou bouwen.. ....
Link naar reactie
Weet je zeker dat het aan de voeding ligt? Voor een vastlopend spelletje zijn er meerdere oorzaken: * buggy software * overklokte CPU, die daardoor te warm wordt, onbetrouwbaar wordt en 'dus' de software doet crashen * dito als je de GPU van de videokaart overklokt Zelfs als de zaak niet overklokt is kan een spelletje zo CPU intensief zijn dat de CPU heel warm wordt maar de koeling van de CPU onvoldoende effect heeft. Gevolg: hetzelfde als een overklokte CPU. Hetzelfde voor CPU en GPU als de PC-kast intern slecht ventileert. Als je verder niet veel extra schijven e.d. in de PC hebt is 600W eerder voldoende schat ik (geen garanties), het max energieverbruik van de kaart ligt onder de 300W (zie hier http://www.techspot.com/review/738-gigabyte-geforce-gtx-780-ti-ghz/page10.html ).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...