Ga naar inhoud

PC blijft zoeken naar A-drive


anoniem

Aanbevolen berichten

Na het istalleren van een oud spelletje op een mijn PC met Win-ME blijft de PC zoeken naar iets op de A-drive. Stop ik er dan een flop in dan is dit probleem over maar dan komt het defragmentatie scherm en voordat mij 40GB schijf dan gereed is ben ik 3@4 uur verder en dit vraagt hij elke opstart weer. Hoe of waar kan ik zien wat de PC zoekt?
Link naar reactie
1) Ik had het ook. Bij mij kwam het echter door onderdelen van MS Office, die in Opstarten stonden en om de haverklap wilden weten of de a: toegankelijk was. Na het niet meer laten opstarten van 'Findfast' en 'Office programma's opstarten' was het over. Maar, jij zegt, het komt door een spelletje. Nou is de vraag, is het spelletje zou oud dat het nog geen registry entries maakte? Je kunt eens in je registry gaan zoeken met Start > Uitvoeren > regedit en dan een zoekzoek naar 'a:' doen. Mocht ie niets vinden, op 'Volgende zoeken' blijven drukken. 2) als je pc opstart, ga dan even je bios in. In de boot-volgorde staat als het goed is iets van 'A,C,CDROM' ofzo. Dat kun je anders zetten, maar zorg voor de veiligheid dat je C: niet de eerste is, mocht je een keer opstartproblemen hebben.
Link naar reactie
Kan zijn dat er momenteel een verwijzing staat in de MRU lijst (start->documents). Deze kun je wissen door met de rechter muisknop op de taakbalk te klikken en dan via properties, tabblad advanced (dat is odner W2K; zit ook in de andere versies). Misschien helpt het. Overigens: wat ik vreemd vind is dat defrag automatisch opstart. PS Defraggen van een 40GB kan de eerste keer misschien 3@4 uur duren, de volgende dag zou dat volgens mij bloedje snel moeten gaan (als je niet de hele dag op het internet spullen zit te downloaden en weer delete, sw installeert en de-installeert etc).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...