Ga naar inhoud

Prijslijst met zoekfunctie in access


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg elke week een prijslijst in excel, nu heb ik hier een formule voor gemaakt die voor mij de verkoopprijzen uitrekend, dit werkt allemaal net zoals ik het hebben wil, en aangezien het elke week om +/- 1600 producten gaat spaart mij dit een hoop werk. Ik heb nu een link vanuit access naar deze tabel gemaakt en dat schijnt ook te werken. [b:bdf0e507e1]Alleen wil ik graag een mooie interface van waaruit ik kan zoeken op trefwoord, bijv. een gedeelte van het artikel nr. of artikel naam. Is dit mogelijk met access en zo ja, hoe doe ik dat ? [/b:bdf0e507e1] [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr666 op 2002-02-19 17:02 ]
Link naar reactie
Ja dat is weer een van die fantastische opties in Access (sorry ben nog steeds enthousiast gebruiker) maak binnen je formulier een listbox met behulp van de wizzard en geef aan dat je gegevens uit een tabel of query wilt zoeken. Vervolgens moet je als eigenschap van die listbox opegeven dat ie autoexpand moet zijn. Als je dan een waarde in die box gaat typen, probeert access die aan te vullen op basis van de beschikbare waarden in dat veld
Link naar reactie
je mag wel even een filetje sturen, ik vind het altijd lastig om vanaf afstand te zeggen wat er fout is (kan vaak van alles zijn). Is in jou geval het veld wel aan de tabel of query gekoppeld ??.Autoexpand is de naam in de engelse versie, het is bij mij het zevende item op het tabblad data, het komt inderdaad alleen bij de combolist voor. [ Dit Bericht is bewerkt door: johan kruize op 2002-02-20 20:58 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...