Ga naar inhoud

powerpointviewer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een diapresentatie gemaakt in PowerPoint97 van 56 dia's. Ik heb via 'bestand/inpakken en wegwezen' ervoor gezorgd dat ik deze presentatie op een andere pc zonder PP kan laten zien. De presentatie bevat muziek. Het bestand van de foto's is ca 29 Mb en de muziek is ca 60 Mb, tesamen dus ruim 89 Mb. Als ik echter via 'inpakken en wegwezen' deze bestanden verwerk, wordt het slotbestand maar liefst (ingepakt!) 379 Mb groot. Ik kon mijn ogen niet geloven. Bij de eerste probeersels liep mijn pc steeds vast omdat ik onvoldoende ruimte zou hebben. Ik had ruim 350 Mb ruimte op mijn HD. Pas toen ik meer dan één Gig had vrijgemaakt liep alles goed en zag ik hoe groot het eindbestand was geworden. Dat bestand werkt overigens prima. Maar ik vind een totaal bestand van bijna 380 Mb véél en véél te groot om mee de boer op te gaan: het starten duurt al vele minuten. Dus wil ik werken met mijn foto's en muziek separaat samen met de PowerPointviewer, ppview32.exe - ook van Office97. Zodra ik dan de viewer start en het bestand laat openen - een gewoon met hetzelfde programma gemaakt ppt- of pps-bestand, zegt dat ding dat de viewer dit typebestand niet kan openen. Daar snap ik dus niets van. Wie weet raad?
Link naar reactie
Dit is een fraai staaltje Microsoft-logica waar ik ook ooit eens tegenaan ben gelopen: de powerpointviewer van Office 97 is niet geschikt voor Powerpoint 97!!! Oplossing: of je pp-presentatie opslaan als powerpoint 95 (waarbij niet door PP95 ondersteunde elementen in de conversie verloren gaan) of bij Microsoft een nieuwere viewer downloaden. Kijk voor meer informatie op De MS Knowledge Base: [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q162711[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...