Ga naar inhoud

access datbase van een excel sheet


anoniem

Aanbevolen berichten

<offtopic> Allereerst hoi aan iedereen op dit vernieuwde forum, de zoekfunctie heeft me doen terugkomen :smile: ik wist mijn oud password niet meer dus heb ik een nieuw profiel aangemaakt en heb ik geen posts achter m'n naam staan :sad: ) </offtopic> Ok, m'n vraag, ik heb een excelbestand wat ik elke week krijg en dit zijn steeds dezelfde kolommen waarin de gegevens worden aangepast. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om dit eenvoudig in een database als access in te brengen is zodat ik op een mooie manier kan zoeken op trefwoorden of nummers, er is een kolom die artikelnummers bevat en die dus nooit twee dezelfde waarden bevat. het gaat om een prijslijst. Is dit mogelijk en zo ja, hoe ? of ben ik uit m'n nek aan het lullen en moet ik verder dromen, wie helpt ?? bij voorbaat dank voor de input ! [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr666 op 2002-02-17 10:17 ]
Link naar reactie
heb even gezocht, dit moet redelijk simpel te doen zijn. je moet een tabelletje maken in access met dezelfde kopnamen als in je spreadsheet. vervolgens kun je een macro maken (vanuit dat mooie startschermpje) waarin je als actie kiest 'transferspreadsheet'. je moet dan onderin wat verplichte waarden geven. access doet een append van de data... je@n
Link naar reactie
Op z'n engels : File,Get external data,Import(of link) vervolgens geef je het juiste type tabel op (dus *.xls) en volgens mij neemt access je dan verder wel bij het handje om het geheel te importeren (misschien moet je nog wel even aangeven bij advanced of het decimaalscheidingsteken een , of een . is en of er in de bovenste rij de veldnamen staan)
Link naar reactie
thnx, ik was er al achter na wat zoeken, ik heb het ff laten rusten en ben toen nog eens gaan kijken, dat helpt bij mij vaak. Ik wil alleen nog even kijken hoe ik een zgn.link maak tussen de db en de .xls file zodat ik de gegevens elke week up to date heb in de database en ik wil nog uitzoeken hoe ik een mooi zoekschermpje kan maken. In ieder geval heel hartelijk dank voor het meedenken en de support. Als ik weer wat meer tijd krijg zal ik zeker proberen weer wat aktiever op het forum te worden. grtx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...