Ga naar inhoud

bdase


anoniem

Aanbevolen berichten

hm, het bouwen van een database is (meestal) niet zo simpel als gedacht wordt. meestal blijkt na de 'eerste' bouw, dat er weer vanalles gewijzigd / verbeterd moet worden. het beste is het om dmv een schema op papier de wensen duidelijk te krijgen, voordat begonnen wordt met de werkelijke bouw. een zeer gebruikersvriendelijke database is filemaker pro (momenteel versie 5.5). een vergelijking tussen filemaker en access heeft volgens mij kortgeleden in de C!T gestaan (of bij de concurrentie). Access zit natuurlijk in de meeste office versies..:sad: maar is een stuk minder gebruikersvriendelijk. je@n
Link naar reactie
[quote:c70eaac8c2]Ik weet dat het niet simpel is vandaar mijn vraag wie zou mij willen helpen. Ik heb de afgelopen 20 jaar gegevens verzameld (in WP) ongeveer 2000 pagina's. ik ben invalide en heb dit als hobby. Op 15-02-2002 21:58, schreef je@n: hm, het bouwen van een database is (meestal) niet zo simpel als gedacht wordt. meestal blijkt na de 'eerste' bouw, dat er weer vanalles gewijzigd / verbeterd moet worden. het beste is het om dmv een schema op papier de wensen duidelijk te krijgen, voordat begonnen wordt met de werkelijke bouw. een zeer gebruikersvriendelijke database is filemaker pro (momenteel versie 5.5). een vergelijking tussen filemaker en access heeft volgens mij kortgeleden in de C!T gestaan (of bij de concurrentie). Access zit natuurlijk in de meeste office versies..:sad: maar is een stuk minder gebruikersvriendelijk. je@n [/quote:c70eaac8c2] [ Dit Bericht is bewerkt door: g.haaring op 2002-02-16 06:32 ]
Link naar reactie
Ik weet dat het niet simpel is vandaar mijn vraag wie zou mij willen helpen. Ik heb de afgelopen 20 jaar gegevens verzameld (in WP) ongeveer 2000 pagina's. ik ben invalide en heb dit als hobby. Het gaat echt alleen om de mogelijkheid om te kunnen sorteren op geboorte datun en/of naam,geboorte datun ook voor Chr. Bijvoorbaat dank.
Link naar reactie
[quote:0a6a1a6f7a] Op 16-02-2002 11:05, schreef FlvanSon: Heb je al geprobeerd de gegevens in te lezen in een spreadsheet(excel e.d.)? Het zou het implementeren van een database een stuk eenvoudiger maken en zoals jan horstman al aangeeft heb je dan al meteen de gewenste functionaliteit. [/quote:0a6a1a6f7a]Nee nog niet bedankt voot de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...