Ga naar inhoud

2 versies MS Access


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je met Access-toepassingen gewoon de bestanden noemt die in Access gemaakt zijn? Als een bestand in Access 97 gemaakt is, kan die naar mijn weten niet geopend worden in Access 2000 en andersom al helemaal niet. Dus het bestand wordt automatisch in die Access-versie geopend waarin hij ook gemaakt is en kan niet door een andere versie geopend worden. Doei van Boei
Link naar reactie
Dat lijkt me niet juist. Een 97 versie kan altijd in de 2000 versie openen. Access zal dan wel vragen of je de 97 versie wil converteren (hoeft niet). Een versie gemaakt in 2000 kan alleen in 97 worden geopend als in 2000 er eerst voor keist deze versie te converteren naar een vroegere access versie (mogelijk in de developer versie weet niet of dat ook in andere versies mogelijk is)
Link naar reactie
De makkelijkste oplossing is de extensies van alle accessbestanden van de oude versie (97) wijzigen in bijvoorbeeld mdo (ipv mdb) en vervolgens mdo extensies associeren met access 97 en mdb extensies met access 2000. Dan kan het nooit misgaan. Of dit ook nog werkt met macro's en andere programmering weet ik eigenlijk niet zeker dus probeer het eerst even uit als je programmmering gebruikt in je access-bestanden. Dat associeren gaat heel makkelijk met windows commander (http://www.ghisler.com/); commando files en associate with. Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...