Ga naar inhoud

Uitzonderingenlijst in spellingcontrole Word 2000?


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens de helpfunctie van Microsoft Word 2000 moet het mogelijk zijn de voorkeurspelling voor een woord op te geven, door het maken van een uitzonderingenlijst. Helaas is mij het tot op heden niet gelukt om deze uitzonderingenlijst werkend te krijgen. Onder Word 97 werkte het allemaal perfect. Wat is er fout aan het onderstaande stappenplan? In de map C:WindowsApplication DataMicrosoftProof (ik gebruik Windows 98) bevindt zich een tekstbestandje (gemaakt met NotePad) waarin een aantal woorden staat (elke keer gevolgd door een enter) die ik in Word graag zie met een rode golvende streep eronder. Ik heb deze lijst Mssp_nl.exc genoemd (omdat de bijbehorende Nederlandse woordenlijst Mssp_nl.lex heet). Na het opnieuw starten van Word 2000 wordt de uitzonderingenlijst echter volkomen genegeerd bij documenten met de Nederlandse taal. Vreemd genoeg lukt het me wel op een Engelse uitzonderingenlijst werkend te krijgen. Deze heb ik Mssp3en.exc genoemd (de Engelse hoofdwoordenlijst heet immers Mssp3en.lex) en ook in de map C:WindowsApplication DataMicrosoftProof gezet. Bij Word-documenten met de Engelse taal wordt deze lijst netjes gebruikt en worden de woorden die in de uitzonderingenlijst staan, netjes voorzien van een rode golvende streep. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen met deze materie? Bij voorbaat dank voor de moeite.
Link naar reactie
Ik heb nog nooit zoiets gedaan, want ik heb een gruwelijke hekel aan al die rode en groene lijntjes tijdens het typen, maar ik heb wel een schone installatie van office2000 (dus niet over 97 heen). Ik zie dat de *.lex-files niet in C:application datmicrosoftproof staan, maar in C:Program FilesCommon FilesMicrosoft SharedProof. Misschien moeten jouw *.exc-files onder office2000 daar ook staan. Omdat een nieuwe office de instellingen van de oude overneemt gaat het dan misschien bij het engels wel goed, maar bij nieuwe toevoegingen niet meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Jan
Link naar reactie
Word 2000 heb ik ook schoon geïnstalleerd (dus niet over Word 97 heen). Daar kan het volgens mij dus niet aan liggen. Helaas heb ik de .exc-bestandjes ook al (bij wijze van test) in de map C:Program FilesCommon FilesMicrosoft SharedProof gezet. Je raadt het al, ook dit gaf geen enkel effect. Volgens mij is het vanaf Word 2000 niet meer mogelijk om woorden die opgenomen zijn in de hoofdwoordenlijst (en dus een correcte spelling zouden moeten hebben) toch als fout gemarkeerd te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...