Ga naar inhoud

Laptop start niet op van bootable DVD. BIOS staat goed. Wat nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

Is dit ooit opgelost? Ik heb hetzelfde probleem Ook ik heb de probleemloos bruikbare XP schijf gewist en geformatteerd. Nu wil het niet opstarten van een bootable Windows7 DVD. Ook van een extern DVD station kan niet geboot worden. In de BIOS staat de volgorde steeds goed. Hoe kan dit opgelost worden?? Een eventuele BIOS update is ook niet mogelijk omdat NIETS van deze laptop wilt opstarten (er zit helaas geen diskettelezer meer in). N.B. Alle bootable CDs/DVDs die op deze laptop niet te booten zijn, zijn dat elders wel!! Er moet dus iets mis zijn met deze (Fujitsu AMILO M7405) laptop. Sinds ik de schijf schoonmaakte en opnieuw formatteerde is het mis.
Link naar reactie
Bedankt Oscar, deze verwijzing komt eigenlijk niet verder dan het proberen op te starten vanaf een extern DVD station. Zoals geschreven; dat lukt ook niet. Ik ga eens onderzoeken of ik een USB stick geschikt kan maken en het beste ervan hopen. Hoopte eigenlijk dat de verwezen link dat zou uitleggen, maar nee dus.
Link naar reactie
Je kan natuurlijk Windows 7 ook installeren van de harde schijf zelf. In dat geval haal je de harde schijf uit de laptop. Op een andere PC maak je een partitie aan en kopieer je de installatiebestanden van Windows 7 naar deze partitie. Details vind je hier: http://www.instructables.com/id/Install-Windows-7-without-USB-or-DVD-without-upgra/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...