Ga naar inhoud

Netwerk: suse 9.2 met xp pro: hoe?


Aanbevolen berichten

[quote:af98daf7fe="tuinboon"][quote:af98daf7fe="meneer_ed"]Het is al een tijd geleden dat ik mijn netwerk geconfigureerd heb, maar is de user die je gebruikt op je XP-bak wel bekend op je linux machine? En dan specifiek als samba user?[/quote:af98daf7fe] Ik denk het wel. Hoe check ik dat?[/quote:af98daf7fe] simpel, heb je met een samba-commando de user bekend gemaakt bij samba?
Link naar reactie
Allereerst zul je toch echt moeten zorgen dat je op je linux bak ook samba en sambar-shares draaid. vandaar dat ik je de tip gaf om swat te gebruiken. swat begint met een standaard glabal welke je dan kunt aanpassen aan je behoeften. kijk vooral bij de help schempjes want die geven veel info. verder maak je share's aan want anders word je linux bak dus wel gezien maar zonders shares kun je niets. en als laatste maak je users aan. natuurlijk wle zelf ook even kijken wat je met dit programma kan he ;-) als je de users gemaakt hebt (zorg dat het dezelfde zijn als op je windows bak dan komt xp nml. ook niet zeuren over inlog en ww.) herstart je nmb en smb (ook vanuit swat) en kun je je linux bak vinden . Zorg ook dat je in samba dezelfde werkgroep naam gebruikt als je windows bak anders heeft windows weer een probleem. [quote:777cf5bb71] smbclient -L 192.168.1.101 geeft: Password: Domain=[LAPTOP] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] Sharename Type Comment --------- ---- ------- E$ Disk Standaard-share Download (F) Disk IPC$ IPC Externe IPC D$ Disk Standaard-share print$ Disk Printerstuurprogramma's SharedDocs Disk F$ Disk Standaard-share ADMIN$ Disk Beheer op afstand C$ Disk Standaard-share Printer Printer Creates Adobe PDF session request to 192.168.1.101 failed (Called name not present) session request to 192 failed (Called name not present) Domain=[LAPTOP] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] Server Comment --------- ------- Workgroup Master --------- ------- [/quote:777cf5bb71] laat dus wel de shares op dit ip zien echter ben je niet bekent op die machiene (doe dit eens als gebruiker welke ook op de windows bak bekent is ) als root kun ej evt. smbmount uitvoeren om de share te koppelen maar zoals gezegt met lisa gaat dit makkelijker
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...