Ga naar inhoud

[Redhat 8.0] Samba vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Na veel geploeter en doorspitten van diverse documenten heb ik eindelijk een (gedeeltelijk) werkende SAMBA configuratie. Ik kan vanaf WinXP een opgegeven directory bekijken/gebruiken en ook het printen vanaf WinXP werkt. Ik wil nu echter ook vanaf m'n Linuxbak bepaalde directories op de WinXP doos benaderen (deze staan al op ' shared'. Wat mis ik in m'n config? #======================= Global Settings ===================================== [global] log file = /var/log/samba/%m.log printer = epson smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd load printers = yes guest account = nelleke passwd chat = *New*password* %n\n *Retype*new*password* %n\n *passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully* socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 obey pam restrictions = yes encrypt passwords = yes public = yes passwd program = /usr/bin/passwd %u dns proxy = no netbios name = STARTREK server string = Samba Server default = global unix password sync = Yes workgroup = WORKGROUP comment = epson printcap name = /etc/printcap valid users = martijn,nelleke,richard security = user guest only = yes pam password change = yes [printers] comment = All Printers path = /var/spool/samba browseable = no # Set public = yes to allow user 'guest account' to print guest ok = no writable = no printable = yes [music] comment = Muziek path = /mnt/kazaa/music
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...