anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Ik zoek een overzichtje waar de systeemvereisten van verschillende linuxditributies staan. Ik zoek nl. een linuxversie waarmee ik een fileserver kan maken op een oude pc. Liefst met een redelijk grafische interface, ik heb totaal geen linuxervaring. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Als server? Dan is een 486 met 16 Mb RAM en een 500 Mb HD al heel wat. Met een gui? Zware tip: niet doen op een server! Gebruik dan swat of webmin of zoiets. Maar als het toch moet.... pentium met 1 Gb HD en 64 Mb RAM is dan een redelijk begin... Beter vanaf PII met 3 Gb HD en 128 Mb RAM.... optimaal vanaf PIII met 10 Gb HD en 256 Mb RAM. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Inderdaad een webmin, swat of andere php achtige frontends die weinig nodig heben maar via een browser op een ander systeem kan openen. GUI's trekken erg veel performance weg. niet doen dus op een server. met bijvoorbeeld webmin (erg makkelijk te installeren overigens) kun je al je server configuraties waaronder ook ftp (proftpd) simpel configureren met je browser. webmin kun je over de SSL laten lopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Maar Swat of webmin zijn programma's om Linux in te stellen en geen besturingssystemen. Welke distributie kan toe met een P75 met niet zoveel geheugen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Als je gewoon Linux zonder xwindows installeert en webmin gebruikt kan je alles wat je aan serverspul ook maar nodig hebt instellen op een P75 machine. Daar gaat het toch om? Je hebt dan nog weinig een echte prompt nodig (uitzonderingen daargelaten). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 >Welke distributie kan toe met een P75 met niet zoveel geheugen? Allemaal.... Suse, RedHat, SlackWare..... zou wel 32 Mb RAM adviseren... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen