Ga naar inhoud

timesync op servers


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen wat de linux variant is op het windows "Net Time" commando. Ik gebruik dit om mijn Win Workstation gelijk te zetten met de LinuxServer, maar ik zou nu graag mijn bestandserver (Linux) ook gelijk zetten met mijn MailServer.... Ik ben ook op zoek naar een Cron commando om de tijd op mijn Mailserver middels NTP gelijk te zetten ?!?!? any suggestions ??
Link naar reactie
ntpdate is waarschijnlijk net zo iets als rdate. Als ik het goed heb voer je een cronjob uit door een scriptje in de juiste dir (maanden/dagen/uren/enz) te plaatsen. Je kunt een klein scriptje maken door met een editor een nieuw bestand te maken en het volgende erin te zetten: [code:1:11a963a514] #!/bin/sh ntpdate -s ntp0.nl.net [/code:1:11a963a514] Dit sla je op onder een leuke naam op de juiste plek. Vervolgens nog chmod +x [scriptje] en het script is uitvoerbaar.
Link naar reactie
[quote:626a5a5c5e="BoGuS"]maar goed....het bestand ntp.conf is 'vrij' uitgebreid...en de oplossing met het cron-scriptje is dan toch veel gemakkelijker ?? Of zie ik nu iets over het hoofd ..? 8)[/quote:626a5a5c5e] valt wel mee het dnige dat je hoeft te doen is te zorgen dat de xntpd draaid en dat je ff de adressen van je timeservers invoer (staat goed/duidelijk beschreven in /etc/ntp.conf) [code:1:626a5a5c5e] server ip.time.server [/code:1:626a5a5c5e] en dan ff scripje schrijven en in crontab aanroepen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...