Ga naar inhoud

netwerk probleem, 2 netwerkkaarten.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een linuxserver die ik gebruik voor filesharing (samba) Dit werkte altijd perfect maar sinds ik de server ook gebruik als gateway (ik heb eidelijk ADSL!! 8) ) loopt de netwerk verbinding met horten en stoten. Als ik bijv een divx filmpje vanaf de server bekijk dan komt de stream niet in een comstante stroom binnen waardoor mijn pc steeds op data moet wachten. Dit is ZEER frustrerend zodat ik nu eerst de films naar mijn eigen computer kopieer. Maar dat is omslachtig en (denk ik) niet nodig. Vermoedelijk is de 2e netwerkkaart de oorzaak (die is dus voor de ADSL aansluiting) Het gekke is dat de windows machines er vrijwel geen last van hebben. Ik heb ook eens de schijf van mijn laptop (winME) gemount en vandaar een filmpje bekeken. Toen had ik nergens last van. Ik gebruik slackware 8.1 op mijn eigen pc en de server. Mijn pc heeft kernel 2.4.20 en de server 2.4.19 Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Alle netwerkkaarten bij mij thuis zijn 10/100 mbit. Het probleem doet zich alleen voor als ik met mijn linux machine gebruik maak van de linux server. Als ik met mijn linux machine een gedeelde windows map mount (dat is ook gewoon samba) dan heb ik nergens last van. En als windows machines van de linux server gebruik maken dan hebben die ook nergens last van. Dus nogmaals, ik heb het alleen als ik met linux (op mijn eigen pc) schijven v/d linux server mount. Dat mounten doe ik als volgt: mount -t smbfs -o username=mijn_username //Computer_op_afstand/Gedeelde_map /mountpoint_op_mijn_pc
Link naar reactie
Om er achter te komen of de tweede netwerkkaart de problemen veroorzaakt, zou je die uit kunnen schakelen. Verder zou ik het eens proberen met een 2.4.19 kernel op je linux-machine, en kijk dan eens goed wat jeallemaal in die kernel hebt gestopt. Met name zake als pre-emtive (of hoe het ook mag heten). Verder kun je met "top'' eens bekijken of bepaalde processen veel resources opvreten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...