anoniem Geplaatst: 20 januari 2003 Delen Geplaatst: 20 januari 2003 Ik heb SuSE Linux 8.1 en gebruik KDE. Als ik tekstverwerk heb ik vaak speciale tekens nodig, toen ik nog windows gebruikte toetste ik altijd ALT + numlock code. Deze functie doet heb bij mij niet onder Linux, weet iemand hier een antwoord op? AL vast bedankt Linux-fred Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2003 Ligt eraan wat voor een speciale tekens en met welke Office je werkt. Helaas werkt OpenOffice anders met je keyboard als KDE, KOffice, enz. Vaak werken tekens als ' ; " ; é ; ë ; ed niet terwijl ze ondere andere proggies wel werken. Daarom bied KDE in het configuratiescherm onder invoerapparaten/keyboard een functie om een primaire en een secundaire keymap in te schakelen. Ik neem aan dat je tijdens de SuSE install een USA International keymap gekozen hebt? Dan moet je als het goed is als primaire keymap Engels met dode toetsen nemen en als secundaire gewoon VS Internationaal. Je krijgt de map dan in de taskbar te zien en als je er op klikt schakel je over naar je secundaire keymap. Deze moet je dan gebruiken in OpenOffice en dan zouden de tekens wel moeten werken. Of ze ook met de numlock code werken weet ik niet, maar ze zijn dan als het goed is met ' + e ; " + o ; enz te vormen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2003 een andere oplossing kun je lezen in het bestand ~/.Xmodmap in je persoonlijke map. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2003 Alt+numpad werkt momenteel niet in Linux maar vanaf kde 3.2 naar verwachting wel Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen