Ga naar inhoud

Masquerading op Masqueraded server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag IP masquerading toepassen in RH8 en heb hiervoor verschillende HOWTO's gevolgd (www.nedlinux.nl/~bart, welke zeer uitgebreid is) en ook de howto van redhat zelf (http://www.redhat.com/mirrors/LDP/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO) Op zich zou dit moeten werken maar ik kan tot op heden nog niet internetten op de client (winXP). Kan dit komen omdat de server zelf achter een masquerading server zit?
Link naar reactie
Ja, ik heb een DHCP server draaien en de winbak krijgt keurig alle info van de linuxserver. Ik kan ook sshen, webmin naar de server, maar niet verder. Dit zou ik volgens mij op moeten lossen met die IPTABLES maar daar ben ik druk mee bezig en het lukt niet. Nu vroeg ik mij af of dat lag aan het feit dat m'n server ook weer achter een masquerading server zit. De enige manier waarop het tot nog toe gelukt is, is via een PROXY (squid). Dit is alleen veel te omslachtig.
Link naar reactie
Het was inderdaad een DNS probleem in combinatie met een verwisseld IPadres. Maar nu het volgende. De winpc krijgt z'n info via DHCP, net als de Linuxrouter. Om het systeem nu werkende te krijgen heb ik de DNS-server van de provider op moeten geven in dhcpd.conf. option domain-name-servers 195.162.196.2; Is die de juiste manier of kan het ook anders (dat de dhcpserver op mijn server de DNS adressen automatisch doorgeeft). Of moet ik dan dmv BIND zelf een DNSserver installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...