Ga naar inhoud

[suse 8.1] starten met kde.


anoniem

Aanbevolen berichten

Met YaST kun je KDE alsnog installeren. KDE is opgebouwd uit verschillende componenten. De belangrijkste zijn kdelibs en kdebase. KDE staat voor een groot deel op op cd1. Mocht je meer software willen, en je hebt breedband internet, dan kun je idd via ftp je system verder uitbreiden. Zoek op www.suse.com naar een Nederlandse mirror, en zet deze in Yast2 als installatiemedium. Daarna kun je via ftp iets van 2300 softwarepakketten downloaden en installeren. Voor het gebruik van KDE heb je de grafische interface X Window nodig. Met een beetje mazzel wordt deze meegeinstalleerd met KDE. Wat je dan moet doen is het programma [b:cfe9c78cbc]sax2[/b:cfe9c78cbc] opstarten om de grafische omgeving te configureren. als dat klaar is kun je de grafische omgeving starten middels het commando [b:cfe9c78cbc]startx kde[/b:cfe9c78cbc] Max
Link naar reactie
goeie avond allemaal. hum..denk...denk... oh ja BEDANK voor all die tips mensen, marre het help niet:-( a. hij start in runlevel 5. b. sax2 sluit zomaar af. c. display is niet ingesteld. d. als ik de COMM [b:8813b16fd3][i:8813b16fd3]startkde[/i:8813b16fd3][/b:8813b16fd3] intyp krijg iets in de richting van: [i:8813b16fd3]xset: unable to open display X3, kdeinit: abborting $DISPLAY is not set, warning: connect () failed: :not such file or directory, ksmserver: could not connect to x server warning: connect () failed: :not such file or directory, error can't contact kdeinit![/i:8813b16fd3][/i] ja en dat was voor de x dan :oops: nou alvast beankt. doe ze de groeten, Daniël En ik wil nog een keer de mensen sie op mij topic hebben proberen te helpen BEDANKEN. and remember LINUX RULEr OS :lol:
Link naar reactie
Linux rules idd. // Ik weet niet of het bij SuSE ook zo is, maar je default runlevel kun je instellen in /etc/inittab En dan kun je ff x86conf draaien. Daar de vragen beantwoorden en vervolgens ff de drivers voor je videokaart installeren. Heb je een nVidia kaart? Zo ja dan moet je gewoon ff de tarballen downen en eerst de kernel en dan de GLX beide met [code:1:9aaa2657c1] make install[/code:1:9aaa2657c1] installeren. Vervolgens in /etc/X11/XFree86conf ff de "#" voor load glx weghalen en bij de videodevice de driver van nv naar nvidia veranderen. File opslaan. init 5 intypen en het zou moeten werken.
Link naar reactie
Ik denk dat ik de oplossing van mijn kde probleem heb. Ik heb net ff op cd 2 gekeken. die was net binnen. daar staat alles van kde op wat ik mis. :oops: maar ja ik had het al gemeld dat ik allen cd 1 had. ik heb ook ff gekeken of ik mijn $display wel had in gesteld en dat is wel zo maar hij vind hem niet :cry:. Daniël p.s. hoe kun je een gewoon bestand open ik linux text mode anders kan ik niks in stellen.
Link naar reactie
[quote:d099f09c56="Drunken Magician"] p.s. hoe kun je een gewoon bestand open ik linux text mode anders kan ik niks in stellen.[/quote:d099f09c56] Bestand bekijken: [b:d099f09c56]cat bestandsnaam[/b:d099f09c56] Groot bestand bekijken, en scrollen via PageUp en PageDown: [b:d099f09c56]more bestandsnaam[/b:d099f09c56] bestand bewerken: [b:d099f09c56]vi bestandsnaam[/b:d099f09c56] Nu is vi wel een vrij gecompliceerde applicatie om als beginner mee te werken ;) Max
Link naar reactie
Ik hoop dat je dit bedoeld. dit is ook een foutmelding als ik sax2 wil openen dan krijg ik dit na opening. [i:89bebe6661]XIO. fatal IO error 104(connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 request (o known progrest) with o events remaining.[/i:89bebe6661] daar vlak voor word er ook enmelding van gemaakt dat ik [b:89bebe6661]/var/log/XFree86.0.log [/b:89bebe6661]moet bekijken maar dat bestand bestaat niet. daar heb ik dus ook nix aan. Daniël
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...