Ga naar inhoud

Wat vul ik in bij Default Gateway?


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij bepaalde opvraag van services krijg ik de melding "DNS server can't resolve hosts". Als ik dan kijk in mijn NAS naar de plaats waar die melding naar verwijst zie ik het volgende: Obtain IP adres settings automaticly via DHCP en als ik di aanklik krijg ik dus die melding en ik kan zelf een fixed static IP adres invullen. Maar wat vul ik in bij Subnet mask, is dat 255.255.255.0 en er wordt gevraagd naar een nummer bij Default Gateway en ik heb geen idee wat daar moet komen te staan.
Link naar reactie
Het statisch ip-adres ligt in de range van je eigen netwerk. Kijk dus welk IP-adres je eigen PC heeft en kies een IP-adres in dezelfde range maar buiten de scope van je DHCP-server. Als je DHCP-server adressen uitdeelt van bijv. 192.168.1.100 t/m 192.168.1.150 kun je kiezen voor een vrij adres onder 100 of boven 150. Zorg dat elk IP-adres maar één keer voorkomt in je netwerk. Bij subnetmask vul je hetzelfde in als wat er op je eigen PC staat. Bij Default Gateway vul je het IP-adres van je router in (staat ook bij je eigen PC). Bij DNS-servers kun je dezelfde adressen invullen als er in je eigen PC staan. Deze adressen vind je via een commandscherm en dan invullen 'ipconfig/all' en enter.
Link naar reactie
Als je NAS aan dezelfde router zit als je PC, dan kan je voor de default gateway en subnet mask gewoon de gegevens van je PC overnemen. En die gegevens zie je door op je PC een CMD ("DOS") schermpje te openen en in te typen: ipconfig / Voor een statisch IP adres kan je de richtlijnen van voorgaande reageerder opvolgen, of simpelweg 'obtain IP automatically from DHCP' (of iets dergelijks) aanvinken voor een automatisch IP adres
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...