Ga naar inhoud

Wat is port triggering?


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat port triggering is? en wat het precies doet? Ik weet wel wat Virtual Server settings doet. Daarmee kun je een computer instellen als DMZ server. Waardoor er naar 1 PC in het netwerk een bepaalde poort kan geforward worden. Je geeft dus een IP adres op. Wat ik begrijp is port triggering precies hetzelfde, alleen hoef je geen IP adres op te geven, want de router forward het door na de PC die als eerste een aanvraag doet op een bepaalde poort. Klopt dit?
Link naar reactie
Oke je geeft zelf het voorbeeld van port forwarding. Helaas is port forwarding statisch. Hiervoor is port triggering uitgevonden. PT is erg dynamisch omdat je de router zo in kunt stellen dat er gereageerd moet worden wanneer er een client in een intern netwerk bepaalde poort(en) aanspreekt. Port forwarding kun je instellen op een pc, maar port triggering stel je in op een bepaalde port range die aangesproken wordt en hoef je het niet per pc in te stellen. Een voorbeeld: Wanneer je met een irc server contact maakt doe je dat naar een poort tussen 6660 en 6670. Nadat je verbinding tot stand is gekomen zal de irc server een verbinding proberen te maken met poort 113 waarop IDENT draait (identificatie van host). Het mooie is nu dat je dus het volgende insteld: "Wanneer een computer uit het interne netwerk verbinding maakt naar een externe poort tussen 6660 en 6670 dan zal er snel een externe verbinding gemaakt worden naar de router op poort 113. Deze poort moet geforward worden naar de client in het lokale netwerk welke de poorten getriggerd heeft. Het voordeel is dus dat je port forwarden niet meer statisch hoeft in te stellen. Een nadeel is dat de client die de poort triggered automatisch voor een bepaalde tijd poort 113 krijgt geforward. Dus wanneer je met meerdere pc's werkt zul je even moeten wachten voor het werkt. Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...