Ga naar inhoud

Hoe vergroot ik het bereik van mijn router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Je hebt diverse mogelijkheden. Een hele creatieve is zoals beschreven op Free Antenna's: http://www.freeantennas.com/projects/template/index.html Eigenlijk zorg je er hierbij voor dat alles de juiste richting op gestuurd wordt, in plaats van naar buiten. Vooral zinvol als je bijvoorbeeld je router niet centraal in huis hebt hangen. Alternatief is werken met bijvoorbeeld een range extender. Dit is een apparaatje wat het signaal van je router oppikt en vervolgens weer opnieuw uitzendt. Deze zijn verkrijgbaar vanaf zo'n veertig euro (uit mijn hoofd).
Link naar reactie
er zijn verschillen methodes , die ieder een andere verbetering hebben. - locatie van de router: door het kiezen van een zo gunstig mogelijke positie kan het bereik binnen een huis/tuin geoptimaliseerd worden. let op dikke beton muren, vloeren die het bereik in die richting verminderen. - enkele routers hebben een extra antenne die claimed extra bereik te geven, - keuze van je routers, tegenwoordig is de wifi "n" vrij normaal, deze heeft een ruimer bereik dan de oudere "b", "g" router types. - je kunt voor echt groter bereiken extra access points opnemen in je netwerk.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...