anoniem Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Sinds korte tijd woon ik op kamers. Belangrijk voor een student is een goede internet-aansluiting. Nu heb ik hier in de kamer een internet-aansluiting in de muur. De huisbaas heeft me ook een kabel gegeven die ik in mijn laptop kan stoppen, werkt allemaal gewoon goed, geen probleem. Maar nu snapt een ieder al: wat moet je nou zonder wireless internet. Precies, dat is waar ik ook tegen aanliep. Ik kan m'n iPad nu dus niet gebruiken in de kamer (althans, niet voor dingen op internet) en m'n iPhone gaat als een gek door z'n databundel. De oplossing lag voor de hand, leek mij. De internetkabel die uit de muur komt in een router stoppen en het probleem is opgelost. Nu hadden we thuis nog een router liggen. Zo'n standaard Netgear ding (Netgear Rangemax Wireless Router WPN824 v2), gekregen van UPC en voorzien van de UPC-instellingen. Nu vindt mijn laptop (en ipad) het netwerk wel gewoon maar wordt er geen verbinding met het internet gemaakt. Heel raar. Ik heb al even gekeken bij router-instellingen (192.168.1.1 kan ik namelijk wel gewoon bereiken) maar ik heb geen idee waar ik precies moet zijn of wat er fout kan zijn. Kan het zijn dat dit gewoon niet werkt met een oude UPC-router of wat kan er aan de hand zijn? Alvast heel hartelijk bedankt! Link naar reactie
Gooly Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Ik ben niet zo'n netwerk specialist, maar het eerste wat ik zou doen is kijken of het wel zou werken als je je computer met een kabel met de router verbindt. Zo kan je vaststellen of het probleem zich enkel beperkt tot de WiFi, of dat er helemaal geen verbinding is. Als het alleen WiFi is, zou ik eens in de WiFi instellingen van de router zoeken, en anders eens kijken in de WAN instellingen van de router. Krijgt de router wel of geen (extern) IP adres? Kan je het modem bereiken? (Default gateway IP van de router). Helaas geen sluitend antwoord, maar zo ben ik dan bezig als mij dat gebeurt :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ik denk dat je contact moet opnemen met de huisbaas (=netwerkbeheerder) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2014 None can doubt the vecairty of this article. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.