Ga naar inhoud

Ik wil graag 100 GB aan muziek backupen van mijn externe harde schijf, hoe pak ik dat het makkelijkst aan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Even zien - dus je hebt 100GB aan muziek op je externe harde schijf staan. Meer info geef je niet, en dat is jammer, want dat betekent dat er veel denkbare variabelen zijn. Voor het gemak ga ik dan maar even uit van algemeenheden en standaardsituaties. De eerste vraag is natuurlijk waar je dat naartoe wilt backuppen. Ik noem de twee meest voor de hand liggende opties: naar een tweede harde schijf, of naar de cloud. Voordeel van de cloud: als je huis afbrandt of je schijf gestolen wordt, heb jij je backup nog. Nadeel: nog trager dan de eerste optie. Een backup naar een tweede harde schijf is simpel. Ervan uitgaande dat dat ook weer een externe schijf is, sluit je ze beide aan op je pc, en pomp je via de Verkenner alle bestanden over. Even koffie drinken (in de stad) is aan te raden. Een backup naar de cloud is ook simpel, als je eenmaal de juiste service hebt gekozen en voldoende abonnementsgeld hebt betaald. In de meeste gevallen is het daarna een kwestie van je externe schijf aan je pc hangen en data naar die service pompen. De koffie mag je in dit geval ook uit het buitenland halen, want dit gaat echt even duren. Een laatste opmerking nog: na je eerste backup is de truc vooral hoe je de volgende keer zorgt dat alleen alle data die gewijzigd is wordt bijgewerkt (anders moet je de hele boel nog een keer kopiëren en voor je het weet sta je stijf van de cafeïne). Sommige cloudservices bieden daar leuke software voor, en er is ook handige freeware die dat voor je kan doen - al moet je je dan wel even goed verdiepen in alle instellingen: als je het fout doet, kun je ook data kwijtraken. Een voorbeeldje van handige freeware op dit gebied: http://portableapps.com/apps/utilities/toucan
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...