Ga naar inhoud

Is een externe flits noodzakelijk op een spiegelreflex camera?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een externe flitser is veel beter vergeleken met de ingebouwde flitser. Met een externe flitser zul je geen last meer hebben van rode ogen in je foto's. Ook kan je het licht van de zijkant laten komen, hierdoor zal je onderwerp minder diepte bevatten. Al met al is het je geld waard!
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Flitsen is altijd een beetje een lastig onderwerp. Een externe flitser heeft veel meer voordelen tov van de interne flitser. Zo heb je geen rode ogen meer, kan je harde slagschaduw verminderen door een diffuser, of indirect flitsen via de muur. Ook zal je onderwerp meer diepte krijgen als het licht via de zijkant komt. Als het licht van voren komt, wordt alles even licht, dus ook de neus tov van wangen. Hierdoor heeft een gezicht geen diepte meer. We noemen dit plat flitsen, omdat het gezicht dan niet meer rond lijkt, maar plat als een vlak. Ook kan je vaak verder flitsen en sneller. Het is zeker de moeite waard. Ik gebruik mijn interne flitser nooit.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik fotografeer al 32 jaren. Met de ingebouwde flitser van een camera kun je bij veel situaties goede foto's maken. Een externe flitser heeft echter een grotere flitskop, waarvan je de flits kunt verzachten. Ook maak ik meestal gebruik van indirect flitsen via het ingebouwde kapje. De foto's komen dan natuurlijker over en als je het goed doet , zie niet eens dat er een flitser is gebruikt. Ook wanneer je in een grotere zaal of buiten bent heeft een externe flitser meer bereik.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...