Ga naar inhoud

Aanvoerprobleem AEG - E10


Aanbevolen berichten

Goeieavond allemaal. Ik ben even radeloos. Machine heeft jaren goed gewerkt. Tot vandaag. Ik had de toevoerdarm even van de kraan gehaald. Ik had namelijk een heel klein lekje en dacht en passent alles even zuiver te maken, kalkaanslag ed. Naar mijn ogen was er dus weinig gebeurd, enkel even van de kraan halen en nadien terug aansluiten. Maar nu doet hij het dus niet meer :/ AEG L76685FL FLI0661M1 914531438/02
Link naar reactie
Ik ken onvoldoende over de werking van de aanvoerslang en die waterstop (?) vermoed ik. Heb de aanvoer aan het wasmachine zelf los gedraaid en nadien de kraan opengedraaid maar er komt geen water uit. Als ik de slang van de kraan haal komt er -uiteraard- wel water uit de kraan. Kan ik die waterstop kapot gedaan hebben? Het was niet duidelijk welke kleur het raampje had, zowat half wit / half rood ...
Link naar reactie
Als het venstertje verkleurt is naar rood dan is de beveiliging in werking getreden. Dit kun je niet "resetten" omdat dit mechanisch is (het sponsje in de aquastop zet uit en sluit daarmee de toevoer af) Snelle test: haal bij een onderdelen winkel of bouwmarkt een nieuwe basis slang en sluit die op de machine aan ipv de slang met aquastop. Werkt de machine dan naar behoren haal dan alsnog een slang met aquastop. Origineel is rond de € 70 dus een test met een basis slang is veel goedkoper. Zet de slang met aquastop wel onder de juiste hoek aan de machine, zie gebruiksaanwijzing. Alternatief is https://www.europart.nl/wpro-taf157-wpro-watertoevoerslang-met-waterstop-15-m-481953028925-150-meter-wasmachine-54040916
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...