Ga naar inhoud

Miele W3254 hangt willekeurig


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Miele Softronic W3254 (HW07-2) welke op +/- willekeurige momenten in zijn was-cyclus blijft hangen (af heb ik ze zeker nog niet allemaal doorlopen). Op dat moment draait de machine periodiek, maar de teller gaat niet vooruit. De eerste keer op programma wit op 60 graden deed hij dit op minuut 40. Dan een programma fijne was 30gr dat bleef hangen op minuut 28. Iets later nogmaals een fijne was op 30 geprobeerd die bleef hangen op 38 minuten. Voorgeschiedenis: Het toestel was op een gegeven moment dood, waarop ik de regelmodule opgestuurd heb voor herstel. Deze zou echter in volledig werkende staat zijn. Terug aangekomen heb ik deze teruggeplaatst, werkte inderdaad en WEL enkele wasbeurten succesvol kunnen afronden. Dan pas zijn de problemen ontstaan. Ik heb ondertussen alle aansluitingen van de regelmodule opnieuw overlopen, en alles zit correct aangesloten. De hersteldienst van de print kent dit probleem niet, vandaar de vraag hier: Heeft er iemand een idee waar ik nog kan zoeken naar de mogelijke oorzaak?
Link naar reactie
Probleem opgelost. Toestel geopend en nagemeten. 220V was beschikbaar op het relais naar de verwarming. Het warmte element gaf iets van een 20 a 25 Ohm weerstand = +/- 10A, kan kloppen dus. Ik heb wel gemerkt dat de connector van de 12V kant op het relais nog wel goed in het relais zat, maar niet meer goed rond de kabel geklemd zat. Dit aangeduwd, en een test uitgevoerd, en toen warmde het water wel goed op en de volledige cyclus is doorlopen. Vermoedelijk bij het uit en inbouwen van het frontpaneel iets los getrokken, en na enkele keren zwieren uiteindelijk contact verbroken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...