Ga naar inhoud

miele afpompprobleem


Aanbevolen berichten

Geachte , sinds enige tijd merken we dat de was niet meer zwierde .Sinds afgelopen week pompt de machine niet meer af. Ik controleerde de volgende zaken: de filter zit niet verstopt, de afvoer deed ik volledig los om zeker te zijn. Uiteindelijk demonteerde ik de pomp om rechtstreeks voeding op te steken. Deze draait dan perfect. Aldus moet er een storing zitten in de sturing. Het betreft een miele Meteor 2866. Zou dit kunnen wijzen op een probleem in het programma. Alvast vriendelijke groeten.
Link naar reactie
Ik ga er van uit dat hij niet op spoelstop staat... Verwijder het bovenblad. Rechts voor zie je een dun slangetje lopen vanuit beneden naar de electronika module. Trek dit slangetje er voorzichtig af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terrug. Breek het tuitje niet af; de waterhoogte sensor is niet los verkrijgbaar. Kies nu voor afpompen. Wat doet hij dan?
Link naar reactie
Kun je horen of de afvoerpomp wel gaat draaien als je voor het "pompen" programma kiest? Anders kijken of de pomp echt wel draait met open voor front of door het filter er even uit te laten. Kijk wel uit voor lekkage. Als de pomp wel draait dan zit er mogelijk een verstopping in de slang tussen kuip en pomp of er zit iets in de kuip wat op het gat van de slang ligt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...