Ga naar inhoud

Masmachine AEG spoelt niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo HarryO, Mijn 20 jaar oude AEG Lavamat W1020 stopt alleen bij het programma “ Spoelen”. Hij maakt een zoemend geluid bij dit programma en doet verder niets. De wasmachine pompt en centrifugeert wel. Wat kan de oorzaak zijn? Bij voorbaat mijn dank, Lotto
Link naar reactie
Bedoel je dat hij er ergens in het spoel programma mee stopt en dan een zoemend geluid maakt? Waar valt hij dan stil? Net voordat hij moet gaan centrifugeren? Maak de vakjes van de zeepbak eens droog. Ik wil dan graag weten als hij stil valt of dan het wasverzachter en voorwas bakje droog of nat zijn (dus de linker en rechter vakjes) Misschien te simpel: je hebt hem niet op spoelstop/niet centrifugeren staan ? Druk voor de zekerheid eens een paar keer op die knop.
Link naar reactie
Beste HartyO, De wasmachine stopt alleen in het “spoel” programma en maakt hier een “fluiten” geluid. Hij valt niet voordat het centrifugeert. De vakjes ( alle 3 zijn nat) als ik het programmakiezer op “Spoelen” zet. Ik had een aantal keren op NIET centrifugeren(spoelstop) ook gedrukt, maar hij blijft “fluitend” bij programmakiezer “spoelen”. Gisteren 2x was laten draaien : 1x programmakiezer: fijne was en 1x programmakiezer: wol Zodra het programmakiezer op “spoelen” staat maakt maakt hij “fluitend” geluid aan de achterkant van het zeepbakje. Hij neemt op dit moment geen water op. Waterkraan open en dicht gedaan dan hoort je Bijna water stromen en maakt Fluiten geluid.
Link naar reactie
Of één van de kleppen van het inlaat ventiel blijft hangen of één van de kanalen in het zeepbak deksel zit verstopt. Verwijder het bovenblad en haal het https://www.europart.nl/wasmachine-onderdelen/aeg/ventielen/inlaatventiel/aeg-inlaatventiel-8996452382808-500-800-serie-wasmachine-00174262 Spoel eerst het deksel eens door. Komen uit alle gaatjes water? Zo niet dan voorzichtig het kalk weg krabben en het gaatje door prikken. Als dit wel goed is dan blijft het ventiel over. Het inlaat ventiel waar ik naar verwijs is niet het juiste model maar ziet er wel net zo uit. Meet de 3 spoelen door, moeten alle 3 gelijk zijn. Mogelijk kan het ventiel open zonder dat je hem beschadigd. Verwijder alle kalk en zet hem weer in elkaar. Let in het begin goed op lekkages.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...