Ga naar inhoud

AEG LAVAMAT 74950


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn AEG Lavamat 74950 (11 jaar oud) stopt opeens midden in het wasprogramma dat ik heb gekozen en geeft dan de begintijd van het programma aan. machine is wel geblokkeerd. Als ik machine uitzet en daarna bv ga spoelen, pompen of centrifugeren gaat ie dat wel gewoon doen. ook wordt in een gekozen wasprogramma het water gewoon verwarmd. foutcode is E 59 als aansluitingen ed goed zitten wat rest mij dan om te doen? wat zou een reparatie kosten? is dat nog de moeite bij een machine van 11 jaar oud?
Link naar reactie
E59 betekend dat er geen terug koppeling van de motor komt dat hij draait. Ik ga er van uit dat je de stekker verbindingen tussen motor en motor module en motor module en bedienings module gecontroleerd hebt. Meet de tacho spoel op de kop van de motor eens door. Moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning op wekken als je de motor met de hand draait. Dit meten op de stekker verbinding van de motor.
Link naar reactie
Hallo HarryO. Ik heb de machine open. op de motor zit een stekker met 3 gele en 2 rode draden. ze gaan alle 5 naar de witte controle unit rechtsonder. ik heb de stekker er uit gehaald en op alle combinaties gemeten. alleen op de twee rode krijg ik een meting van 169 bij stilstand. als ik aan de motor draai gaat ie verspringen van waarde, er komt dan van alles langs van 800 tot 50. wat nu? bedankt, Rob
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Mijn AEG wasmachine Lavemat 64641 pomp bij het starten wel het water weg maar als het water weg is gepompt springt de klok op 0 en krijg ik 3 piepjes. De deur gaat niet op slot en er ligt geen water op de bodem. Het slangetje naar de pressure switch is gewoon open. Dacht zelf dat de deur contact defect was maar na vervangen nog steeds het zelfde. Het maakt niet uit welk programma ik wil draaien. Wie weet hier de oplossing voor? BVD Gerben
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...