Ga naar inhoud

PDF in WinME en IExplore


anoniem

Aanbevolen berichten

Surfend op het net kan ik een PDF document sinds kort niet meer lezen. Helemaal links boven verschijnt een klein vierkantje met wat kleurtjes, zoals een (nog kleiner) vierkantje in rood, een cirkeltje (in groen ?) en een driehoekje in blauw. Verder geen enkele melding. Acrobat reader zelf is geinstalleerd en werkt prima, maar surfend komt ie niet boven water. Wat zou daarvan de oorzaak zijn enne.. hoe te verhelpen ?? Iemand die dat weet ?? Alvast bedankt opamax
Link naar reactie
Waarschijnlijk is het PDF formaat aan een ander programma gekoppeld. - Open je verkenner. - Kies Beeld -> Map opties... - Kies het tabblad Bestandstypen. - In de lijst van programma's zoek je net zo lang tot je de extentie PDF ziet staan onder de lijst bij Details van bestandtype. - Je kiest Bewerken.... - Zorgt er voor dat de beschrijving wordt: Adobe Acrobat document - Bij inhoudstype hoort te staan: application/pdf - Selecteer open - Kies bewerken - Vul onder "Toepassing die wordt gestart voor de actie" het pad in naar Acrobat reader - Zet dat pad tussen aanhalingstekens en laat het volgen door "%1" Nu heb je iets dat lijkt op: [code:1:c9866cb93e]"C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe" "%1"[/code:1:c9866cb93e] Daarna moet het weer functioneren. Succes.
Link naar reactie
[quote:6ab7f1c91a="HermanH"]Waarschijnlijk is het PDF formaat aan een ander programma gekoppeld. - Open je verkenner. - Kies Beeld -> Map opties... - Kies het tabblad Bestandstypen. - In de lijst van programma's zoek je net zo lang tot je de extentie PDF ziet staan onder de lijst bij Details van bestandtype. - Je kiest Bewerken.... - Zorgt er voor dat de beschrijving wordt: Adobe Acrobat document - Bij inhoudstype hoort te staan: application/pdf - Selecteer open - Kies bewerken - Vul onder "Toepassing die wordt gestart voor de actie" het pad in naar Acrobat reader - Zet dat pad tussen aanhalingstekens en laat het volgen door "%1" Nu heb je iets dat lijkt op: [code:1:6ab7f1c91a]"C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe" "%1"[/code:1:6ab7f1c91a] Daarna moet het weer functioneren. Succes.[/quote:6ab7f1c91a] Kan ik de verkenner onder 'Beeld' die 'mapopties' niet zien. Ben alles langs geweest, maar nergens te vinden. Niet onmogelijk dat ik die eens heb gewist, maar ben me er ook niet van bewust. Hoe kan ik dat weer herstellen? (met zoeken in de verkenner en WinME vanaf 'start' geen map gevonden met 'mapopties') opamax
Link naar reactie
Heb je een pdf bestand op je harde schijf? Je kunt proberen die aan te klikken met de rechter muisknop. Als je geluk hebt kan je kiezen: Openen met.... Daarna kan je kijken of Acrobat reader in het lijstje met programma's staat en die selecteren. Staat die daar niet, dan kan je hem toevoegen door op de knop Overige.. te drukken. Vergeet niet bij de optie onder het lijstje aan te vinken dat je dat programma altijd voor dit soort bestanden wilt gebruiken. Lukt dat niet? Probeer een update te downloaden van Acrobat reader en installeer die. Alle kans dat de eigenschappen van het bestand-type pdf goed worden ingesteld.
Link naar reactie
[quote:67e2bce03f="HermanH"]Heb je een pdf bestand op je harde schijf? Staat die daar niet, dan kan je hem toevoegen door op de knop Overige.. Lukt dat niet? Probeer een update te downloaden van Acrobat reader en installeer die. [/quote:67e2bce03f] Heb diverse bestanden .pdf op HD en die laten zich prompt lezen. Heb evengoed de procedure 'openen met...' diverse keren uitgevoerd. Enkele keren opnieuw geinstalleerd. Nieuwste versie 5.05 gedownd en geinstalleerd. Kan nog steeds niet van internet de pdf lezen......, hoewel... als ik een pdf-file van internet weg schrijf naar de HD dan is die file aldaar weer prompt te lezen. Zit dan de fout in IEXplore ? En hoe kan ik die 'opvoeden' ? Enig idee ??? Opamax
Link naar reactie
Daar lijkt het dan inderdaad op. Het zou ook een beveiliging kunnen zijn op de betreffende pagina, maar je geeft aan dat je dit vaker bent tegen gekomen. Dus dat is het ook niet. Ik heb in mijn versie van IE niets kunnen vinden dat ik herken als iets dat me tegen kan houden om een PDF bestand van Internet te openen. Als je op de betreffende link klikt met de rechter muis knop. Kan je daar ook niet kiezen voor bestand openen? Heb je misschien een popup-stopper geinstalleerd die het openen van een nieuw venster door een andere applicatie, aangestuurd via IE tegen houdt?
Link naar reactie
[quote:2ef989d067="Koos"]Probeer het eens in Acrobat Reader. Ga naar: Bewerken / Voorkeuren / Opties en zet vinkje bij PDF in browser weergeven[/quote:2ef989d067] Hoi folks, dit is EEN H E L E G O E I E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! In Acrobat was 'PDF in browser weergeven' AANGEVINKT Heb dat vinkje WEGGEHAALD enne...... goed geraden; het werk nu. Zo zie je maar; soms moet je 3 keer links om rechts te komen. Alle meedenkers heel vriendelijk dank. opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...