Ga naar inhoud

Van XP terug naar ME


anoniem

Aanbevolen berichten

Gelezen voor je : This procedure assumes that Windows XP is installed on drive C: No support is offered for other drive letters. Drive C: must be FAT16 or FAT32 to be able to install Windows 98/Me after XP is already installed. The 98/Me installation routine cannot write to an NTFS partition. You must have a second hard disk or partition formatted for FAT16/32 in order to be able to install Windows 98/Me. Installing 98/Me to the same partition as Windows XP is NOT RECOMMENDED! I recommend the use of a Windows 98/Me Startup disk for this procedure. If you don't have one, you can download the necessary files from http://www.bootdisk.com You should ensure that DEBUG.EXE is on your Startup disk. If it isn't, it can be copied from the Windows\Command folder. On a 98/Me Startup disk, created from Add/Remove Programs, its in the EBD.CAB file on the Startup disk. For a 98 Startup disk created from FAT32EBD.EXE its on the floppy Installing Windows® 98 1) Use a Win98/Me Startup disk (with CD support) to boot your computer. 2) Insert your Win98/Me CD into the CD Rom drive. 3) At the A: prompt type X:\Win98\Setup.exe (for Win98) or X:\Win9x\Setup.exe (for Win Me) where X: is your CD-ROM drive. 4) Proceed with the install. When prompted for the install location, you'll see C:\Windows.000. Choose Other directory and change this to the drive you wish to install 98/Me to and name the folder Windows (or something else if you prefer). 5) Complete the Win98/Me install. Allow the computer to boot into Win98/Me.
Link naar reactie
Ja, ja, komt er aan. Je kunt het station waar je mee aan het werk bent, bij jou dus de C:schijf inderdaad niet formatteren. Dat moet je vanaf een diskette doen. Dus je moet eerst een opstart diskette maken, zoals boven beschreven en met die diskette start je de PC weer op. Dan kun je, vanaf de diskette, wel je c:schijf formatteren.
Link naar reactie
Het valt allemaal niet mee zo in het begin hè :wink: Kijk op je diskette op daar format.com op staat. Dat doe je door na het starten van je PC, achter de a-prompt (a:\) dir in te tikken en een enter. In de rij die dan verschijnt zou het moeten staan Overigens is het commando dat je moet geven om te formatteren(achter de a-prompt): format c: gevolgd door een enter.
Link naar reactie
Hij zegt: Ongiltig MS-DOS version, ik weet niet precies welke taal dat is, maar het betekent "ongeldige MS-DOS versie. Dan maar even anders. Je HD is nog intact, ga, in windows, naar je c-schijf en tik CTRL en F in. Zoek dan format.com en kopieer die versie naar je diskette (eerst die foute verwijderen). Deze versie moet goed zijn.
Link naar reactie
nu zit ik egt in diepe shit.... khwb geformatteerd... en toen dacht ik van... ik start de pc opniew op en doe windows xp cd erin en dan doet ie et wel... maar nee.... hij doet et helemaal nie,.... ik kan wel windows me erop zetten maar dan heb ik de productcode nodig en die heb ik niet.... hoe moet dat nou....verder....... weet iemand het.... of weet iemand die code
Link naar reactie
Om XP te installeren, moet je eerst de opstart volgorde in je BIOS veranderen. Druk tijdens het booten op DEL en je komt in het BIOS. Blader door het menu, tot je de opdracht BOOT SEQUENCE tegen komt. Ga naar die regel en via Page-up en Page-down kun je de instellingen daar veranderen. Het eerste apparaat moet zijn de CD-Rom. Als je dat hebt gewijzigd, moet je de instellingen bewaren en opnieuw starten met de XP cd in de speler. Als het goed is, gaat de installatie nu van start. Tijdens de installatie start de PC een paar keer opnieuw op. Bij de eerste keer moet je dan weer naar het BIOS gaan en de volgorde weer terugzetten naar de oude volgorde. Dat zal wel A:, C: zijn. Daarna weer bewaren en de installatie gaat weer verder. P.S. Het is niet verstandig om om codes te vragen. Dan heb je het over illegale software en dat is niet toegestaan op het forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...