Ga naar inhoud

Van XP terug naar ME


anoniem

Aanbevolen berichten

Bevalt Windows XP u ondanks alles toch niet,dan is het mogelijk het besturingssysteem te verwijderen,hoewel dit een complexe klus is. Overigens gaat dit alleen als de harde schijf in FAT32 is ingedeeld,niet als NTFS is gebruikt. Er is een uitgebreide beschrijving(in het engels) te vinden op: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q250/4/56.ASP. . 8)
Link naar reactie
ik weet niet hoor, maar is het niet gewoon zo dat de winme schijf net als die van winxp bootable is? dan kun je de harde schijf toch gewoon formatteren? of anders met opstartdiskettes format c doen? (het zal wel aan mij liggen, misschien kan dat wel niet, maar zo doe ik het altijd) en dan gewoon winme installeren. de enige moeilijkheid is dat je van (waarschijnlijk) NTFS naar FAT32 moet.
Link naar reactie
Uit je verhaal krijg ik de indruk dat je een upgrade hebt uitgevoerd. Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat je verdrietig wordt. Upgraden was als niet zo 'n sterk punt en in deze combinatie al helemaal niet. Als dit idd het geval is, zou je toch kunnen overwegen om, nadat je de schijf helemaal leeg hebt gehaald, XP schoon te installeren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar spijt van krijgt, of je systeem spec's moeten erg laag zijn.
Link naar reactie
Ja, dat kan als je maar één partitie hebt. Je zou in dat geval met partition magic de partities kunnen delen en zo je bestanden die je wilt bewaren overzetten. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel data (en MP3's) het gaat, want anders is een CDR branden natuurlijk wel het gemakkelijkst. Maak dan bij de nieuwe installatie, of dat nu XP òf ME wordt een extra partitie aan. Komt altijd goed van pas.
Link naar reactie
Oude wijsheid: Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden :lol: Je harde schijf kun je in stukken delen dat heet partitioneren. Als dat gebeurt is, ziet je computer die delen als afzonderlijke hardde schijven. Je krijgt dus naast de normale c-schijf er, afhankelijk van het aantal partities, schijf letters bij, dus d-schijf, e-schijf enz. Met name bij de huidige grote schijven is dat handig en ook veilig, want je kunt data of andere belangrijke bestanden op een andere partitie bewaren. Het kan ook overzichtelijker worden hierdoor, want je kunt je muziek bijvoorbeeld op een apart deel zetten. Nu moet je natuurlijk niet meteen 20 partities maken, het aantal hangt af van het formaat van de (fysieke) hardde schijf en wat je er mee wil doen. Partitioneren doe je met FDISK (niet zo gebruiks vriendelijk), met Partition Magic (wel gebruiksvriendelijk, maar niet gratis) of met de in XP ingebouwde partitie-manager.
Link naar reactie
jep, je hakt een harde schijf zo dus in kleinere harde schijven. het grote voordeel daarvan is dat je a: spellen en programma's op een andere HD kunt zetten, zodat de c: schijf alleen voor windows blijft, en niet voor al die progjes. b: als je zo slim bent om je documenten, mail en persoonlijke dingen op een andere partie te zetten dan de c: schijf, je gewoon format c kunt doen als je pc niet meer opstart, door een virus of wat dan ook. gewoon windows opnieuwd installeren, en klaar. bewaar daarom je docs altijd op een adnere schijf als de c: (moet niet hoor, is gewoon een tip! :wink: )
Link naar reactie
[quote:755e5558ce="Tha Nav Nekuel"]thnx voor de berichten jah kheb geupdated, maar als ik schijf ga leegmaken dan moet ik dus al mn mp3z op cd zetten?? laterz[/quote:755e5558ce] Idd gewoon ff op cd gooien, daaran booten van de xp cd, partities regelen en installeren maar :) Zoals al eerder gezegd.. NOOIT updaten van ME naar XP. Dat gaat nooit lekker werken. Ik denk dat je niet terug wil naar ME als je XP eenmaal schoon hebt geinstalleerd. ME is echt het meest buggy OS ooit als je het mij vraagt.
Link naar reactie
[quote:a133240ac7="Tha Nav Nekuel"]ok maar als ik de c schijf formatteer gaan de mp3z op mn schijf d niet weg?? en hoe moet je formatteren, kheb dat 1 keer eerder gedaan, maar dat weetk nu niet neer greetz[/quote:a133240ac7] Formatteren doe je door te booten van een opstartdiskette en achter de A-prompt het commando 'format c:' te geven. Als je de c-schijf formatteert gaan de gegevens op je D-schijf niet verloren.
Link naar reactie
Als je toch in Software zit te kijken, dan zou je net zo goed even kunnen kijken of daar ook tussen staat: Windows XP verwijderen. Als je een upgrade van ME naar XP hebt uitgevoerd, dan kun je toch gewoon weer terug naar ME? Mits je natuurlijk niet al te veel dingen hebt geïnstalleerd na de upgrade. Zo niet: je hebt een Recovery CDROM, zeg je. Meestal zijn die bootable, dus kun je opstarten, naar DOS gaan en daar een format c: uitvoeren. Je D: partitie blijft dan onaangetast. Maar er zijn ook Recovery CDROM die de oorspronkelijke indeling weer op de schijf zetten, dus dan wordt D: overschreven. Je krijgt daarvoor wel een waarschuwing, dus houdt daar rekening mee. Wat voor computer heb je, misschien dat iemand dat dan zo kan zeggen of dat zo is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...