Ga naar inhoud

Videokaart & Geluidskaart beide op IRQ 11 !


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb gezocht op het forum, maar omdat ik niet echt een duidelijk antwoord kan vinden stel ik de vraag nog maar eens: is het erg als je de videokaart en geluidskaart op hetzelfde IRQ-adres (11) hebt? Zo ja, hoe kan ik het IRQ-adres wijzigen en waar moet ik om denken als ik dat ga doen? By the way, ook heb ik op IRQ 11 nog een USB universele host-controller, in totaal 3 apparaten dus.
Link naar reactie
[b:84fe166d04]Als het goed werkt moet je het vooral zo laten[/b:84fe166d04]. Ga je wijzigen dan kan het juist fout gaan Soms zie PC's met 6-7 apparaten op 1 IRQ. IRQ wijzigen in windows werkt volgens mij niet zo goed dus via BIOS of harware matig verplaatsen. In een goed bios kan je aan de diverse PCI sloten een vaste IRQ toewijzen. Het verplaatsen van een kaart naar een ander PCI slot heeft ook tot gevolg dat de IRQ wijzigt. Heb je te weinig IRQ's (kan, sommige apparaten willen in 2003 nog steeds een eigen IRQ :evil: ) dan kan je indien je ze niet gebruikt je LPT1, COm1, com2 in je BIOS disablen
Link naar reactie
[quote:2979dca4cd="kingkong_2nd"]Hallo! Ik heb gezocht op het forum, maar omdat ik niet echt een duidelijk antwoord kan vinden stel ik de vraag nog maar eens: is het erg als je de videokaart en geluidskaart op hetzelfde IRQ-adres (11) hebt? Zo ja, hoe kan ik het IRQ-adres wijzigen en waar moet ik om denken als ik dat ga doen? By the way, ook heb ik op IRQ 11 nog een USB universele host-controller, in totaal 3 apparaten dus.[/quote:2979dca4cd] Als je geen problemen hebt gewoon zo houden en anders je geluidskaart in een ander slot zetten. Het is trouwens ook vaak zo dat PCI slot 1 en het AGP slot IRQ delen.
Link naar reactie
[quote:7aa89a7bc6="InZane"][quote:7aa89a7bc6="kingkong_2nd"]Hallo! Ik heb gezocht op het forum, maar omdat ik niet echt een duidelijk antwoord kan vinden stel ik de vraag nog maar eens: is het erg als je de videokaart en geluidskaart op hetzelfde IRQ-adres (11) hebt? Zo ja, hoe kan ik het IRQ-adres wijzigen en waar moet ik om denken als ik dat ga doen? By the way, ook heb ik op IRQ 11 nog een USB universele host-controller, in totaal 3 apparaten dus.[/quote:7aa89a7bc6] Als je geen problemen hebt gewoon zo houden en anders je geluidskaart in een ander slot zetten. Het is trouwens ook vaak zo dat PCI slot 1 en het AGP slot IRQ delen.[/quote:7aa89a7bc6] Tja, ik heb gister één keer gehad dat Windows XP compleet vastliep, dus zo'n donderblauw scherm. Maar, verder loopt de pc echt perfect. Ook met het afspelen van DVD's heb ik bijvoorbeeld geen problemen ontdekt.
Link naar reactie
Dat IRQ Sharing werkt is alleen maar een goed teken, het geeft aan dat de hardware in de PC netjes de PCI en de ACPI standaard volgen. Windows XP kan dan als nazaat van Windows 2000 inderdaad IRQ's delen tussen hardwarecomponeten. ZOals je zelf al aangeeft, het systeem is er niet minder onder, dus laat dat de leidraad zijn. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:23a3a2c360="ODF"]Stond er nog wat op dat donkerblauwe scherm toen XP vastliep, dit soort dingen kunnen weerkomen.[/quote:23a3a2c360] Een paar minuten geleden crashte m'n systeem weer eens. Weer zo'n donkerblauw scherm. Dit sotnd er: [i:23a3a2c360]stop: c000021a {onherstelbare systeemfout} Het systeemproces Windows Subsysteem is onverwacht afgebroken met de status: 0xc0000005 (0x75e50830 0x010ff258). Het systeem is gesloten[/i:23a3a2c360] Weet iemand wat dit inhoudt? En zo ja, heeft iemand tips om dit probleem op te lossen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...