Ga naar inhoud

Windows XP: Mijn documenten op andere schijf/partitie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een nieuwe gebruiker van Windows XP Home. Ik ben bezig een netwerk te maken met drie PC's. Ik wil de map met al mijn documenten en die van de andere gebruikers op een andere schijfpartitie zetten. Ik kom er echter niet achter hoe je in XP het pad aan kunt passen, zodat XP standaard de map Mijn Documenten opent vanaf die andere locatie. Onder Windows 98 kon je dit mbv rechtsklikken op het Mijn Documenten icoon simpel aanpassen, maar XP zit dus iets anders in elkaar... Ik wil graag alle data op een andere plaats hebben, inclusief internet favorieten, foto's en Outlook PST-bestanden. Als Windows dan een keer vastloopt, hoef ik alleen maar het image van de Windows partitie terug te zetten en niet bezorgd te zijn over het verlies van actuele data. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Start - Mijn documenten. Doe een rechtsklik hierop, kies voor eigenschappen en dan voor verplaatsen. Selecteer de partitie waar je Mijn Documenten wil hebben. Je favorieten kun het gemakkelijkste verplaatsen met behulp van TweakUi: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp Voor outlook: Je PST-bestand verplaatsen naar een andere locatie. Start outlook opnieuw , je krijgt een melding dat het pst-bestand niet kan gevonden worden. Blader naar de plaats waar je het pst-bestand geplaatst hebt. Misschien kan dit laatste nog door iemand bevestigd worden (ik gebruik thuis geen outlook...) Marc
Link naar reactie
M@rc, Bedankt voor je hulp. Voor wat betreft het verplaatsen van de Internet favorieten, ben ik op jouw aanraden bij Microsoft op zoek gegaan naar de TweakUI (Powertools) voor XP. Volgens de beschrijving draait de XP Powertools echter alleen op een XP, waarvan de regio-instellingen staan op US-English. Ik heb weliswaar een Engelse XP Home, maar mijn landinstelling staat op Nederlands (Dutch). Welke XP en instelling heb jij en heb je zelf ook de Powertools of TweakUI geïnstalleerd? Ik weet even niet goed hoe serieus ik deze Microsoft aanbeveling moet nemen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...